reklama

Africa Eco Race je v polovině. Na cestě do Dakaru Češi bojují o čelní příčky

Podívejte se na divoký let Tatry 815 pilotované Tomášek Tomeček přes dunu třetí etapy Africa Eco Race Motorsport Revue
Zatímco se Rallye Dakar přesunula do Jižní Ameriky, v lednu závodí v Africe účastníci Africa Eco Race. A cíl mají v Dakaru.

Praha - Zatímco Rallye Dakar se už několik let jezdí na jihu Ameriky, tradičně se souběžně závodí také přímo do senegalského Dakaru. V letošním ročníku Africa Eco Race nastupují tři české posádky. Jejich piloti mají zkušenosti i z Rallye Dakar.

Zatímco František Tomeček v Tatře 815 je už tradičním účastníkem Africa Eco Race a spolupracuje i s pořadateli, loni osmý nejlepší pilot kamionů na Dakaru Jaroslav Valtr v Tatře Jamal týmu Bonver Dakar Project v Africe startuje poprvé. Jediný tuzemský zástupce v kategorii automobilů, Miroslav Zapletal v Hummeru, jede tuto rallye potřetí.

Soutěž do Dakaru letos pojedou tři české posádky. Tomečka doplní Valtr a Zapletal Soutěž do Dakaru letos pojedou tři české posádky. Tomečka doplní Valtr a Zapletal Čtěte zde

I když jsou vzájemnými soupeři, Češi si v dalekých afrických dunách dokážou pomoci. "Na dvacátém kilometru jsme si kamenem od levého předního kola urazili regulátor tlaku vzduchu, takže jsme byli bez vzduchu a nějaký čas jsme to řešili, zastavoval u nás i Tomáš Tomeček a snažil se nám pomoci, ale nemělo cenu, aby se zdržoval," popsal Valtr jeden takový moment z páté etapy, která vedla z Maroka do Mauritánie.

Africké etapy jsou velmi náročné na hledání správné trasy, což potvrzuje Tomečkův navigátor Ladislav Lála. "V Africe se jezdí hodně na azimuty. Navigační chyba může v situaci, kdy další políčko itineráře dělí 22 kilometrů, znamenat poměrně značnou časovou ztrátu. Jen v páté etapě na taková dvě místa doplatilo hned několik posádek, někteří prý najeli i 50 kilometrů navíc," uvedl zkušený spolujezdec.

Po polovině Africa Eco Race je na tom v absolutním pořadí nejlépe sedmý Zapletal. Valtorvi patří 15. místo a Tomeček je hned za ním. Ovšem v kategorii kamionů si to čeští piloti v Tatrách rozdávají o druhé a třetí místo za suverénním Kamazem Andreje Karginova.

Ruský pilot dokáže i s několikatunovým monstrem držet krok s automobilisty a je třetí. Celkově vede jeho krajan Vladimir Vasilev v Mini, mezi motocyklisty se v čele drží Jihoafričan Gev Tedy Sella na KTM.

reklama