reklama

Svět rallye zažívá v roce jedna po VW konečně vyrovnanou bitvu. Král Ogier však vládne dál

Sébastien Ogier ve Fordu při testech na Polskou rallye. Sébastien Ogier ve Fordu při testech na Polskou rallye. autor: @World / Red Bull Content Pool
Soutěže rallyového mistrovství světa letos vyhrálo už pět různých pilotů. Nová auta předvádějí vyrovnanou bitvu, v níž má momentálně navrch Ford a obhájce posledních čtyř titulů Sébastien Ogier.

Mikolajki, Praha - V letošní ročník světového šampionátu v rallye sice chybějí šampioni z Volkswagenu a vrátily se týmy Citroënu a Toyoty, ale jedna jistota zůstává - v čele je Sébastien Ogier. Právě francouzský jezdec je v čele seriálu před Polskou rallye, která startuje dnes večer diváckou rychlostní zkouškou v Mikolajkách.

Tänak poprvé vyhrál soutěž MS, Kopecký byl v Italské rallye desátý Tänak poprvé vyhrál soutěž MS, Kopecký byl v Italské rallye desátý Čtěte zde

Čtyřnásobného mistra světa nezlomil ani nečekaný odchod suverénního německého týmu, který kvůli aféře Deiselgate tvrdě osekal náklady na motoristický sport.

Po sérii testů si Ogier se upsal Fordu a už úvodní Rallye Monte Carlo prokázala, že to byla dobrá volba. Byť ve voze stihl najet jen několik desítek kilometrů, vyhrál.  Od té době pravidelně sbírá body včetně druhé výhry sezony v Portugalsku.

Sedm soutěží = pět různých vítězů

Právě spolehlivost je letos klíčem k úspěchu. Jen Ogier a Thierry Neuville v Hyundai vyhráli dvě rallye, o zbývající triumfy se podělilo trio jezdců. Auta postavená podle nových specifikací jsou totiž nesmírně vyrovnaná a rozhoduje každá chybička.

O tom by mohl vyprávět Kris Meeke. Brit sice opanoval Mexickou rallye, ale vedle toho čtyři soutěže nedokončil, takže je v Polsku mimo hru. "Po sérii zklamání jsme požádali Krise Meeka, aby si v příští soutěži odpočinul," uvedl šéf týmu Citroën Yves Matton.

Kris Meeke málem přišel o vítězství v Mexiku po výletu mimo trať na parkoviště diváků v samém závěru rallye:

Citroën dal místo něj šanci expilotovi VW Andreasu Mikkelsenovi. Nor měl před novou sezonou smůlu a v továrních týmech na něj nezbylo místo. Tři soutěže odjel ve Škodě Fabia R5 ve třídě WRC2 a na Sardínii si poprvé vyzkoušel nový Citroën C3 WRC.

To Jari-Matti Latvala, poslední ze "tří králů" od VW, sehnal místo hned. Vsadila na něj Toyota při svém návratu po dlouhých letech absence v MS. V Monte Carlu byl druhý a hned v druhé soutěži roku, Švédské rallye, splatil důvěru nečekanou výhrou. Od té doby se mu stupně vítězů vyhýbaly, vrátil se na ně až v Itálii. I tak ej v celkovém pořadí čtvrtý.

Jari-Matti Latvala slaví vítězství ve Švédské rallye:

The Yaris WRC is a rally winner! Congratulations to TOYOTA GAZOO Racing WRT for a great result in Sweden.

Zveřejnil(a) Toyota Motorsport GmbH dne 12. Únor 2017

A kdo že to za Ogierem obývá zbývající místa na virtuální "bedně" průběžného hodnocení šampionátu? Ambice Hyundai naplňuje druhý Neuville. Po zklamání v prvních dvou podnicích, kde mu body unikly, se Belgičan ze stupňů vítězů doslova neslezl. Úvodní deficit je však znát, na Ogiera stále ztrácí 18 bodů.

Premiérovým triumfem v kariéře se na třetí místo probil Ott Tänak. Estonský pilot je už osmým rokem ve službách Fordu, ale až letos začal s vozem specifikace WRC pravidelně prohánět světovou špičku.

Polská rallye s vypsanými 23 rychlostními testy vyvrcholí v neděli kolem 13. hodiny. Na startu tentokrát chybějí čeští jezdci. Martin Prokop má ve WRC opět pauzu a tovární tým Škoda ve WRC2 nasadil aspiranta na titul Pontuse Tidemanda ze Švédska.

Průběžné pořadí MS (po 7 z 13 závodů): 1. Ogier (Fr./Ford Fiesta) 141, 2. Neuville (Belg./Hyundai i20) 123, 3. Tänak (Est./Ford Fiesta) 108, 4. Latvala (Fin./Toyota Yaris) 107, 5. Sordo (Šp./Hyundai i20) 70, 6. Evans (Brit./Ford Fiesta) 53, …16. Kopecký (ČR/Škoda Fabia R5) 5.

Pohár konstruktérů: 1. M-Sport Ford 234, 2. Hyundai Motorsport 194, 3. Toyota Motorsport 143, 4. Citroën Racing 97.

reklama