Svět rallye zažívá v roce jedna po VW konečně vyrovnanou bitvu. Král Ogier však vládne dál

Radek Vičík Radek Vičík
29. 6. 2017 14:07
Soutěže rallyového mistrovství světa letos vyhrálo už pět různých pilotů. Nová auta předvádějí vyrovnanou bitvu, v níž má momentálně navrch Ford a obhájce posledních čtyř titulů Sébastien Ogier.
Sébastien Ogier ve Fordu při testech na Polskou rallye.
Sébastien Ogier ve Fordu při testech na Polskou rallye. | Foto: @World / Red Bull Content Pool

Mikolajki, Praha - V letošní ročník světového šampionátu v rallye sice chybějí šampioni z Volkswagenu a vrátily se týmy Citroënu a Toyoty, ale jedna jistota zůstává - v čele je Sébastien Ogier. Právě francouzský jezdec je v čele seriálu před Polskou rallye, která startuje dnes večer diváckou rychlostní zkouškou v Mikolajkách.

Čtyřnásobného mistra světa nezlomil ani nečekaný odchod suverénního německého týmu, který kvůli aféře Deiselgate tvrdě osekal náklady na motoristický sport.

Po sérii testů si Ogier se upsal Fordu a už úvodní Rallye Monte Carlo prokázala, že to byla dobrá volba. Byť ve voze stihl najet jen několik desítek kilometrů, vyhrál.  Od té době pravidelně sbírá body včetně druhé výhry sezony v Portugalsku.

Sedm soutěží = pět různých vítězů

Právě spolehlivost je letos klíčem k úspěchu. Jen Ogier a Thierry Neuville v Hyundai vyhráli dvě rallye, o zbývající triumfy se podělilo trio jezdců. Auta postavená podle nových specifikací jsou totiž nesmírně vyrovnaná a rozhoduje každá chybička.

O tom by mohl vyprávět Kris Meeke. Brit sice opanoval Mexickou rallye, ale vedle toho čtyři soutěže nedokončil, takže je v Polsku mimo hru. "Po sérii zklamání jsme požádali Krise Meeka, aby si v příští soutěži odpočinul," uvedl šéf týmu Citroën Yves Matton.

Kris Meeke málem přišel o vítězství v Mexiku po výletu mimo trať na parkoviště diváků v samém závěru rallye:

Citroën dal místo něj šanci expilotovi VW Andreasu Mikkelsenovi. Nor měl před novou sezonou smůlu a v továrních týmech na něj nezbylo místo. Tři soutěže odjel ve Škodě Fabia R5 ve třídě WRC2 a na Sardínii si poprvé vyzkoušel nový Citroën C3 WRC.

To Jari-Matti Latvala, poslední ze "tří králů" od VW, sehnal místo hned. Vsadila na něj Toyota při svém návratu po dlouhých letech absence v MS. V Monte Carlu byl druhý a hned v druhé soutěži roku, Švédské rallye, splatil důvěru nečekanou výhrou. Od té doby se mu stupně vítězů vyhýbaly, vrátil se na ně až v Itálii. I tak ej v celkovém pořadí čtvrtý.

Jari-Matti Latvala slaví vítězství ve Švédské rallye:

A kdo že to za Ogierem obývá zbývající místa na virtuální "bedně" průběžného hodnocení šampionátu? Ambice Hyundai naplňuje druhý Neuville. Po zklamání v prvních dvou podnicích, kde mu body unikly, se Belgičan ze stupňů vítězů doslova neslezl. Úvodní deficit je však znát, na Ogiera stále ztrácí 18 bodů.

Premiérovým triumfem v kariéře se na třetí místo probil Ott Tänak. Estonský pilot je už osmým rokem ve službách Fordu, ale až letos začal s vozem specifikace WRC pravidelně prohánět světovou špičku.

Polská rallye s vypsanými 23 rychlostními testy vyvrcholí v neděli kolem 13. hodiny. Na startu tentokrát chybějí čeští jezdci. Martin Prokop má ve WRC opět pauzu a tovární tým Škoda ve WRC2 nasadil aspiranta na titul Pontuse Tidemanda ze Švédska.

Průběžné pořadí MS (po 7 z 13 závodů): 1. Ogier (Fr./Ford Fiesta) 141, 2. Neuville (Belg./Hyundai i20) 123, 3. Tänak (Est./Ford Fiesta) 108, 4. Latvala (Fin./Toyota Yaris) 107, 5. Sordo (Šp./Hyundai i20) 70, 6. Evans (Brit./Ford Fiesta) 53, …16. Kopecký (ČR/Škoda Fabia R5) 5.

Pohár konstruktérů: 1. M-Sport Ford 234, 2. Hyundai Motorsport 194, 3. Toyota Motorsport 143, 4. Citroën Racing 97.

 

Právě se děje

Další zprávy