reklama

Kubica konečně zase vítězí. Všechny úspěchy by ale vyměnil za triumf v Le Mans

Robert Kubica po závodě European Le Mans Series ve Spa-Francorchamps Robert Kubica po závodě European Le Mans Series ve Spa-Francorchamps autor: European Le Mans Series
Polský pilot Robert Kubica zažívá nejlepší sezonu od nešťastného okamžiku, kdy se v roce 2011 málem zabil během italské regionální rallye. Přesto mu ke spokojenosti stále něco chybí.

2. ledna 2011 se pro Kubicu zastavil svět. A moc nechybělo, aby i jeho život. Při malé italské rallye Ronde di Andora měl tak těžkou nehodu, že mu po ní málem amputovali část pravé ruky.

Jsem závislý na závodění, přiznal Kubica. Po formuli 1 pošilhává i po Dakaru Jsem závislý na závodění, přiznal Kubica. Po formuli 1 pošilhává i po Dakaru Čtěte zde

Polák, který v té době patřil mezi hvězdy formule 1, se svého snu o závodění nevzdal. S buldočí zarputilostí tvrdě dřel v posilovně. Výsledek se dostavil po dlouhých 2996 dnech, kdy se ve Williamsu postavil na start Velké ceny Austrálie F1.

Skutečnou radost ze závodění má ale rodák z Krakova až letos. Už "jen" nezávodí, ale také konečně vyhrává.

V neděli se spolu s mladým Švýcarem Louisem Delétrazem a čínským jezdcem Jie I-fejem stal vítězem čtyřhodinovky ve Spa-Francorchamps a zároveň už jistým šampionem European Le Mans Series (ELMS).

Kubicovi a spol. se to povedlo ve speciálu Oreca prototypové kategorie LMP2. Tedy v tom nejlepším, co startovní rošt ELMS nabízí.

"Jsem moc šťastný. Na domácí trati jsme si nemohli představit lepší víkend. Zajeli jsme povedený závod, nijak jsme neriskovali a naši hlavní rivalové měli problémy," uvedl pilot belgické stáje Orlen Team WRT, která si ve Spa-Francorchamps před posledním podnikem série zajistila také titul mezi týmy. Polsko-švýcarsko-čínská posádka totiž letos vyhrála už potřetí.

Ještě před triumfem v ELMS se Kubica vrátil na dvě Grand Prix do formule 1. V kokpitu Alfy Romeo nahradil v Zandvoortu a Monze Kimiho Räikkönena. I když nedosáhl na body, monopost si chválil.

"Poprvé od roku 2011 jsem měl pocit, že řídím konkurenceschopnou formuli," liboval si Kubica, který jediný triumf v F1 zažil před 13 lety v Montrealu za volantem vozu BMW-Sauberu. A právě v dílnách Sauberu ve švýcarském Hinwilu stáj Alfa Romeo sídlí.

Robert Kubica v Alfě Romeo při kvalifikaci na VC Nizozemska F1 2021 Robert Kubica v Alfě Romeo při kvalifikaci na VC Nizozemska F1 2021 Foto: Reuters

Povedený rok má i tak pro Poláka jednu velkou kaňku. Ve voze týmu WRT totiž stejné trio, které ovládlo ELMS, až do posledního kola vedlo i ve čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans. Jenže pak se porouchal jeden z řady senzorů, vůz nedojel do cíle a nebyl tak vůbec klasifikován.

"Je to skvělá chvíle. Jenže mám-li být upřímný, vyměnil bych titul v ELMS za triumf v Le Mans. Ale tak už to v životě bývá," prohodil Kubica v rozhovoru pro polský list Przegląd Sportowy.

"Ten závod byl jedním z historických momentů pro mě i pro celý polský motoristický sport. Ale ještě výš než všechny výsledky řadím to, že se mi podařilo vrátit do formule 1," dodal 36letý jezdec.

reklama