reklama

Toyota prolomila prokletí z Le Mans až doma. Bohové hory Fudži seslali mlhu, která se dala krájet

Z ostatních soupeřů vítězné Toyoty s číslem osm byla v husté mlze vidět jen světla. FIA WEC
Až po čtyřech měsících se tým Toyoty otřepal z debaklu ve čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans. Na domácí půdě mu pomohlo počasí. Okruh ve Fudží bičoval déšť a snesla se hustá mlha.

Fudži - Od nešťastného vystoupení v Le Mans se týmu Toyota v mistrovství světa ve vytrvalostních závodech (WEC) lepila smůla na paty. Radost se dostavila až v neděli doma v závodě 6h Fudži.

Soupeř dal ve špatnou chvíli palec nahoru, Toyotě proto v cestě za triumfem v Le Mans selhala spojka Soupeř dal ve špatnou chvíli palec nahoru, Toyotě proto v cestě za triumfem v Le Mans selhala spojka Čtěte zde

Dávno byl zapomenut skvělý vstup do sezony v podobě dvou vítězství. Až po dalších třech porážkách od Porsche se nad svými krajany slitovali bohové hory Fudži a po necelých čtyř a půl hodinách závodění seslali na trať tak hustou mlhu, že závod musel být přerušen.

V té chvíli vedla Toyota číslo 8. Pomohlo jí štěstí. Vůz totiž na rozdíl od zbývajících tří soupeřů v elitní třídě LPM1 neabsolvoval třetí zastávku v boxech.

Závod měl být restartován na posledních deset minut vypsaného limitu. Nakonec však ředitelství definitivně vyvěsilo červenou vlajku a místo souboje na trati následovala jen demonstrativní jízda všech vozů za safety carem do boxů.

Pro trio Sébastien Buemi, Anthony Davidson a Kazuki Nakadžima to neznamenalo jen třetí triumf v sezoně, ale zároveň zachování naděje na zisk titulu. Posádka Porsche ve složení Timo Bernhard, Brendon Hartley a Earl Bamber byla v depu právě ve chvíli, kdy byl závod zastaven a skončila až čtvrtá. Její náskok nyní činí 39 bodů, a o vítězi tak rozhodnou zbývající dva závody v Šanghaji a Bahrajnu.

Le Mans Mythique aneb Opravník oblíbených omylů z nejtěžšího závodu světa Le Mans Mythique aneb Opravník oblíbených omylů z nejtěžšího závodu světa Prohlédněte zde

"Je to báječný výkon pro celý tým i naše fanoušky. Děkuju jim za podporu a to, že v takovém nečase vydrželi v hledišti až do samého konce. Kazuki dneska jel skvěle, proto si zaslouží zvláštní ocenění," řekl po závodě spokojený Buemi.

Restart byl pro soupeře "osmičky" jedinou nadějí využít toho, že vůz nebyl ještě u mechaniků a měl mít málo paliva.  To však šéfové Toyoty popírají. "Ve voze bylo dost paliva na deset minut, které měly ještě následovat. I kdyby se restartovalo, dojeli bychom do cíle (bez nutnosti dotankování)," vysvětlil sportovní ředitel Toyoty Pascal Vasselon.

reklama