reklama

Soupeř dal ve špatnou chvíli palec nahoru, Toyotě proto v cestě za triumfem v Le Mans selhala spojka

Toyota se startovním číslem 7 místo útoku na vítězství skončila v Le Mans v poli poražených. Toyota se startovním číslem 7 místo útoku na vítězství skončila v Le Mans v poli poražených. autor: Toyota Motorsport
Kamui Kobajaši v suverénně vedoucí Toyotě zaměnil povzbuzující gesto soupeře za povel traťového komisaře Výsledkem byla zničená spojka a konec nadějí na triumf ve čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans.

Le Mans - Závodní automobily těch nejlepších kategorií jsou natolik sofistikované stroje, že stačí jen maličkost, aby došlo k poruše. Čítankovou ukázkou je odpadnutí vedoucí Toyoty ve víkendové čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans, již zradila spojka.

Le Mans Mythique aneb Opravník oblíbených omylů z nejtěžšího závodu světa Le Mans Mythique aneb Opravník oblíbených omylů z nejtěžšího závodu světa Prohlédněte zde

Jak se ukázalo, může za něj jinak nevinné gesto francouzského pilota nižší třídy LMP2 Vincenta Capillaire, jehož tým Algarve Pro Racing měl úplně poslední boxy před výjezdem z depa. 

Během desáté hodiny závodu Toyota právě vyměnila Mika Conwaye za Kamuiho Kobajašiho, který musel počkat, až kolem projede celý "vláček" vozů za safety car.

V té chvíli mu Capillaire pokynul prstem zvednutým nahoru. Japonec to omylem považovala za gesto traťového komisaře, že může vyjet. Pak ale hned přišel příkaz z týmového rádia, ať dál stojí.

Jenže to už bylo zaděláno na malér, spojka v Toyotě se přehřála a po restartu se vůz nedokázal vrátit do plné rychlosti. Na baterie z hybridního pohonu se stroj ploužil na trati a Kobajaši ho pak musel odstavit, aniž  by se dostal zpět do boxů.

Ulice Le Mans patřily krásným dámám, odvážným mužům a atraktivním autům Ulice Le Mans patřily krásným dámám, odvážným mužům a atraktivním autům Prohlédněte zde

"Kamui se dostal do situace, kdy musel použít spojku ke startu spalovacího motoru. K tomu ale není určena. Stačí dva tři takové starty a je po ní," vysvětlil technický ředitel Toyoty v Le Mans Pascal Vasselon.

Ruský pilot  Roman Rusinov ze stáje G-Drive Racing LMP2 plně chápe Kobajašiho reflex, kdy chtěl vyjet na trať. "Když vám někdo ukáže O.K., tak prostě jedete. Z auta je velmi omezený výhled. Takže když stojíte před červeným světlem a někdo vám ukáže, že můžete jet, prostě vyrazíte. Co když je to světlo rozbité, kdo ví?" sdělil Rusinov britskému Autosportu.

Capillaire na svém facebooku uvedl, že chtěl jen povzbudit vedoucí vůz. "Čekal jsem v našem depu s helmou na hlavě na střídání. Byl to spontánní nápad. Dostal jsem za něj pokutu od ředitelství závodu a uznávám, že to bylo nevhodné," uvedl 41letý jezdec.

Panebože, proč? Prokletí Toyoty v Le Mans zase zúřadovalo, velký šéf chce vítězný den plný úsměvů Panebože, proč? Prokletí Toyoty v Le Mans zase zúřadovalo, velký šéf chce vítězný den plný úsměvů Čtěte zde

Celá kauza byla definitivně smetena ze stolu až včera, kdy tým Toyota Gazoo Racing přijal Francouzovu omluvu. "Jeho omluvu jsme plně akceptovali včetně ujištění, že jeho sportovní gesto nesměřovala k jakékoliv újmě na vozu číslo 7. Zůstávají mezi námi dobré vztahy a my i Vincent tímto považujeme celou událost za uzavřenou," stojí v oficiálním prohlášení japonské stáje.

Jak moc omluvu svého soupeře chápe i postižená posádka Kobajaši, Conway a Stéphane Sarrazin, toť otázka…

reklama