reklama

Valtr počechral blatník showmanovi Gordonovi, pak ho málem sestřelil Stacey

Jaroslav Valtr si jede pro páté místo ve včerejší osmé etapě Rallye Dakar. Jaroslav Valtr si jede pro páté místo ve včerejší osmé etapě Rallye Dakar. autor: Buggyra Media
Jaroslav Valtr byl na Ralyle Dakar z novu nejrychlejším českým pilotem kamionů. Nezastavil ho ani drzý Američan Robby Gordon.

Belén - Od čtvrtka Jaroslav Valtr v Tatře nevypadl v etapových výsledcích Rallye Dakar nikdy z první desítky a také včera zazářil a byl nejlepším Čechem v kategorii kamionů. Pilot stáje Buggyra se objevil na páté příčce i přes problémy, které ho v 766 km dlouhé etapě ze Salty do Belénu potkaly.

Valtr totiž brzy po startu dohnal populárního amerického showmana Robbyho Gordona, který ale se svým oranžovým speciálem Gordini na tempo Phoenixe nestačil.

Američan odnesl blokování "ťukancem"

"Najednou se před námi objevil najednou Gordon a začal brzdit a zase se rozjíždět. Když jsme ho chtěli předjet, tak nás začal blokovat. Ve finále jsme mu trochu počechrali blatník, ale stěžovat si pak raději ani nepřišel," popsal pilot roudnické stáje potýkání se s drzým Američanem.

Ani pak ovšem neměl klid: "Když už jsme se ho konečně zbavili, tak nás málem sestřelil Stacey, takže fakt veselo."

Pak ovšem přišly Valtrovy oblíbené "rozbíječky" a Tatra se začala posouvat kupředu. "Bohudík jsme pak bez obtíží začali předjíždět Iveca a Many. Pak jsem měl trochu obavy o Pepíčka, ale večer už byl zase plný humoru, tak věřím, že to spolu doválčíme ve zdraví,“ upozornil Valtr na stav veterána Josefa Kaliny po dojetí do cíle.

Navigátor a trojnásobný vítěz Dakaru po náročné a rychlé jízdě doslova kolaboval. Až po dojetí do bivaku si mohl po zásahu týmového fyzioterapeuta užít atmosféru z dobrého výsledku.

Kolomého brzdil vzpříčený motor

Martin Kolomý po dni volna vstupoval do druhé části Rallye Dakar s ambicemi na lepší umístění. Osmá etapa však zhatila veškeré jeho naděje. S tříhodinovou ztrátou a za tmy dorazil závodní speciál Fat Boy do cíle v Belénu a bylo jasné, že Kolomý letos své maximum z roku 2013 nevylepší.

S největší pravděpodobností se o to postarala nehoda ze šesté a páté etapy. Dva tvrdé nárazy způsobily totiž vyosení motoru.

"Ráno jsme si to hodně pěkně rozjeli, myslím, že jsme jeli kolem pátého místa, pak nám v tom ale zabouchalo a museli jsme řešit spoustu technických problémů a řešili jsme je vlastně až doteď. Jsme rádi, že jsme dojeli do cíle. Už žádný velký výsledek neuděláme, ale budeme bojovat a chceme určitě Dakar dokončit," zapřísahal se bruntálský závodník

Oprava byla časově náročná a Kolomý musel na trati dvakrát zastavit. "Nakonec se nám to podařilo opravit a jsme tady. V dunách hodně pršelo a jak se jede za tmy, tak nevidíš stopu, takže pro nás hodně těžký,“ dodal jezdec Buggyra.

Loeba "nakoplo" koryto řeky

Problémy ovšem nechodí jen po českých jezdcích, ale i po mistrech světa. Včera boural lídr Dakaru kategorii automobilů Sébastien Loeb. Francouz nejprve ztratil šest minut uvíznutím písku po startu do druhé poloviny rychlostní zkoušky, aby pak pouhých deset kilometrů před cílem svůj Peugeot převrátil.

Posádka dokázala dát vůz sama do pořádku, jenže Loeb nabral více než hodinovou ztrátu a přišel o vedení ve prospěch týmového kolegy Stéphana Peterhansela.

Poškozený Loebův Peugeot:

A co se vlastně na kamenité argentinské půdě stalo? "Do docela široké a rychlé řeky jsem najel trochu moc vpravo, ale právě tam byla prohlubeň. Vůbec jsem ji neviděl a vjel jsem do ní velkou rychlostí. Při výjezdu jsme narazili na výstupek, a to nás poslalo do řady kotrmelců. Praskl chladič, ale podařilo se nám jej opravit a vrátit do něj trochu vody. Také jsme vyměnili dvě zadní kola, která byla prasklá," popsal své problémy Loeb.

Jenže to nebylo všechno. "A pak, když jsme se chystali opět vyrazit, objevili jsme prasklý hřídel. Tak jsme vylezli a opět vše rozebrali," dodal devítinásobný mistr světa v rallye.

reklama