reklama

Vítězná Škoda Fabia S2000 má nástupce. Fabia R5 smí na tratě

Škoda Fabia R5. Škoda Fabia R5. autor: Radek Pecák
Škoda Fabia R5 dostala od Mezinárodní automobilové federace FIA homologaci a smí závodit.

Mladá Boleslav - Automobilka Škoda dostala od Mezinárodní automobilové federace FIA zelenou, aby se na rallyové tratě mohla vydat nová generace jejích speciálů, Škoda Fabia R5.

Fabia R5 vychází z nového sériového vozu Škoda Fabia a je nástupcem vozu Fabia S2000, který vešel do 114leté historie Škody Motorsport jako nejúspěšnější soutěžní vůz všech dob.

Nástupce "auta šampionů"

Pilot Fabie S2000 vybojovali za šest let celkem 50 mezinárodních a národních titulů. Loni Esapekka Lappi jako třetí tovární pilot mladoboleslavské značky po sobě vybojoval titul mistra Evropy a navíc se Jan Kopecký stal vítězem asijsko-pacifického šampionátu.

Fabia R5 má tedy na co navazovat a očekávání jsou velká. „S novým vozem chceme na rallyových tratích po celém světě díky rychlosti a spolehlivosti navázat na úspěchy posledních let. Po úspěšné homologaci nyní můžeme zahájit následující fáze projektu Fabia R5,“ uvedl Michal Hrabánek, ředitel Škody Motorsport.

S turbem proti Fordu či Peugeotu

Podle pravidel třídy R5 má nová Škoda - proti dvoulitrovému atmosférickému agregátu Fabie S2000 - turbomotor o objemu 1,6 litru. Kromě toho bude mít nové auto s pohonem všech kol sekvenční pětistupňovou převodovku a vzpěry McPherson. Hmotnost činí, opět na základě specifikace této třídy, minimálně 1230 kg.

Od začátku vývoje po dokončení složitého homologačního procesu uběhlo patnáct měsíců. Mezi soupeře Fabie R5 patří speciály Ford Fiesta R5 či Peugeot 208 R5.

reklama