Vršecký: Vettel si titul mistra světa formule 1 zasloužil

Radek Vičík Radek Vičík
26. 11. 2012 8:00
David Vršecký, dvojnásobný mistr Evropy tahačů, se pro Aktuálně.cz exkluzivně ohlédl za nedělní Velkou cenou Brazílie.
Sebastian Vettel jasně ukazuje, kolik titulů mistra světa už získal.
Sebastian Vettel jasně ukazuje, kolik titulů mistra světa už získal. | Foto: Reuters

Praha - Podobně jako stovky milionů diváků na celém světě si dramatické finále letošní sezony formule 1 u obrazovky užil také český automobilový závodník David Vršecký. „Ještě, že to bylo tak krátké, jinak bych to nervama nevydržel,“ řekl mistr Evropy trucků exkluzivně pro Aktuálně.cz.

Velká cena Brazílie byla důstojným závěrem dramatické a vyrovnané sezony. „Byl to nevídaný závod. Pořád se něco dělo od prvního do předposledního kola. Fanoušci si přišli na svoje,“ popsal svoje bezprostřední dojmy jezdec týmu Buggyra.

„Senna se neměl kam uhnout“

A má pravdu, hned první kolo znamenalo velký problém pro Sebastiana Vettela, jenž se po kolizi s Brunem Sennou najednou ocitl na posledním místě.

„V zatáčce bylo obrovský chaos. Vettel Sennu zavřel a ten neměl kam uhnout. Je možné, že ho pilot Red Bullu neviděl. Byl to mžik a velká smůla. Osobně si myslím, že v tom byl Senna nevině. Kdyby mu Vettel nechal víc místa, proběhlo by všechno v pohodě,“ popsal rodák z Roudnice nad Labem svůj pohled na jeden z klíčových okamžiků nedělní Grand Prix.

Vettel se ovšem krizovou situací nenechal rozhodit a probil se brzy zpět na bodovaná místa.

„Po takovýhle otřesným zážitku určitě nebyl v ideální situaci. Na to, že závod začínal z posledního místa, ho odjel výborně. Navíc mu tým zkomplikoval život zastávkou v boxech navíc, kdy mu dali suché gumy. Kromě kolize na startu jel chytře a nehnal se za každou cenu do soubojů. V situaci, kdy byla trať v nejhorším stavu, zajížděl právě on nejlepší časy,“ pochválil Vršecký dnes už trojnásobného mistra světa F1.

Ferrari zvládlo skvěle taktiku

Klíčovým faktorem Velké ceny Brazílie bylo velmi proměnlivé počasí, kdy ve stejný okamžik různé týmy sahaly po odlišené strategii.

„V tak obrovském týmu je cítit obrovské vypětí a nasazení všech lidí ze všech sil. Sledují soupeře, odhadují jejich strategie a k nim pak přizpůsobují svoje. Musí hlídat i stav trati a ostatní jezdce. Dobře to udělalo Ferrari, které s poslední zastávkou trošku počkalo. I když bylo vidět, že Alonso do depa dobruslil, ale přezul na ty pneumatiky, jaké přesně v té chvíli potřeboval,“ všiml si závodník, který ve světě trucků působí i jako konstruktér.

„Vettel titul zdarma nedostal“

Právě gumové loterie pro mnohé piloty znamenala konec nadějí. Závodění s formulí 1 vodě má totiž svoje úskalí.

„Je potřeba obrovský cit. Formule 1 má obrovskou přilnavost a třeba stoprocentně využít trakce. Na vodě není moc prostoru pro chybu. V Brazílii byla vyjetá velmi úzká suchá stopa a o metr vedle to už hrozně klouzalo,“ dodal.

I když je Vršecký známý jako fanoušek Fernanda Alonsa, staronového šampiona dokáže docenit.

„Rozhodně to je zasloužený titul, zdarma ho Vettel nedostal. Ale o titul bojoval s Alonsem, který startoval zezadu a ze špatné kvalifikace dokázal hodně vymáčknout. Navíc s Massou byli sehraný tým. Bylo to poznat ve chvíli, kdy se dostali před Webbera. Takhle by to mělo fungovat. U Red Bullu jsou to spíš dvě individuality,“ vysvětlil 36letý pilot.

 

Právě se děje

Další zprávy