Stačil během několika hodin rozdat pár autogramů, otevřit nový showroom automobilky Ferrari v Praze, odpovědět na pár otázek, zapózovat v modelu Ferrari 458 Itália za "bratru" 165 tisíc eur bez daně fotografům, naobědvat se a odletět do Barcelony, kde se v neděli jede další závod mistrovství světa formule 1.

Kolik takových akcí, jako je ta pražská, musíte během roku absolvovat?
Je jich víc, ale pro mě to není problém. Je to součást mojí práce a užívám si to. Poznávám nové lidi, nové země a nová města. Navíc je to pokaždé reklama pro mojí stáj Ferrari, pro závody formule 1.

V Praze už jste někdy byl?
Ne, ne, jsme tady poprvé. Moc se tady nezdržím a moc jsem toho neviděl, ale to málo, co jsem stihl vidět, mě stačilo, abych hned dodal, že tu určitě nejsem naposledy.

Velkou komplikací byl přesun po poslední Velké ceně Číny do Evropy, kdy kvůli islandské sopce kolabovala letecká doprava. Jak jste to zvládl?
Musím říct, že já jsem přesun zvládl docela v pohodě, byť to bylo komplikovanější než obvykle. Stihl jsem už v pondělí letět přes Dubaj do Nice, a protože bydlím v Monaku, patřil jsem mezi ty šťastlivce, kteří neměli s přesunem větší problémy. Horší to bylo pro techniky a přesun aut. To bylo horší. Zbytek týmu cestoval až někdy ve čtvrtek, i proto jsme nemohli v plném rozsahu testovat a zkoušet auta. Testy ale dopadly výborně. Tak se nám snad bude dařit i o víkendu v Barceloně.

V Praze jste slavnostně otevřel nový showroom Ferrari. Nakolik podle vás prolínají technologie z formule 1do výrobu automobilů?
Ve formuli 1 se používají jen špičkové technologie, testují a používají nejnovější technické poznatky. Každý chce být nejrychlejší, nejúspěšnější. Ne všechno se dá užít i při výrobě osobních aut, ale Ferrari vyrábí ta nejkrásnější auta na světě. Samozřejmě bezpečná, rychlá. A k tomu se využívají i poznatky z formule 1.

A jak se vám zamlouvá nový model Ferrari 458 Italia?
Je to skvělé auto. Už jsem ho také řídil, projel se v něm. Fantastický vůz.