Dosavadní tovární jezdec Kamazu Artur Ardavičus se stal novým členem českého Bonver Dakar projektu. Třetí muž pořadí kamionů v roce 2012, který letošní ročník slavné vytrvalostní soutěže nedokončil, se dohodl na spolupráci se sdružením zejména českých týmů, které se každoročně na rallye představují.

Ardavičus: V Kamazu jsem se naučil hodně

"Jsem rád, že budu spolupracovat právě s tímto týmem. Po čtyřech letech skončil můj projekt s Kamazem, kde jsem měl spoustu dobrých učitelů a hodně jsme se toho naučil. Teď jsem připraven tyto zkušenosti předat tomuto týmu," řekl Ardavičus na tiskové konferenci v Praze.

"Víme, že nás čekají velcí soupeři, mezi kterými budou i moji bývalí kolegové. Věřím, že s nimi budeme schopni bojovat a porazit je," dodal jednatřicetiletý pilot z Kazachstánu.

Bonver Dakar projekt nyní sdružuje týmy KM racing, Czech Dakar, nizozemský Dakar Holland a teď i Astana tým. Ardavičus bude mít k dispozici jeden ze dvou nových speciálů, který se bude v dílnách projektu stavět. Půjde o podobné kamiony, jeden bude oficiálně DAF a druhý Tatra.

"Až budou připraveny, tak si je Artur vyzkouší a pak se rozhodne, se kterým pojede," řekl šéf projektu Martin Macík. První závod by čtyřnásobného účastníka Dakaru měl čekat v létě, kdy se představí na Silk way rallye.

Bonver Dakar projekt oficiálně vznikl v závěru loňského roku a na nedávno skončeném Dakaru spojoval až na Aleše Lopraise všechny české účastníky rallye. "Byl to perfektní krok. Stmelili jsme tři až čtyři kolektivy s určitým strachem, jak to dopadne. A dopadlo to na výbornou, alespoň podle mého," uvedl Macík.

Kolomý: Hranu nejezdím

Nejlepším výsledkem celého seskupení bylo páté místo Martina Kolomého mezi kamiony. "Musím se přiznat, že jsem z toho měl taky trochu strach. Všechno ale fungovalo perfektně. Byla to síla, za kterou jsme se nemuseli stydět. Měli jsme stejné zázemí jako Kamazy nebo De Rooyové," řekl pilot dalšího kamionu Vlastimil Vildman.

Kolomý je největším aspirantem na místo pilota druhého vozu. Jezdí rozvážně a rychle. "Jedu si svoje, svým způsobem. Jestli jede někdo hranu, může. Já ale ne," řekl Kolomý novinářům na tiskové konferenci v Praze. "Letos se ukázalo, jak se to zrychlilo. Je to ale maratonská soutěž a musí se do ní jít s respektem. Nikdy bych neřekl, že závod jedu vyhrát. Je to obrovské štěstí, musí vydržet technika," řekl.

Na možné zranění ale prý už Kolomý nemyslí. "Ale například ve skalách jsme jeli hodně na hraně, ale s rozumem. Stačí jedno zatočení a koulíte se dolů," podotkl.

"Navzájem jsme si pomáhali, což jsem poznal i na vlastní kůži. Nebýt Tomáše Vrátného, tak jsem do cíle nedojel," doplnil Vildman.