reklama

Bitvu o fotbalové MS vyhrála Puma

Praha - Významné sportovní podniky přinášejí vedle klání samotných aktérů i tradiční souboje firem vyrábějících sportovní vybavení. Ty se předhánějí, kolik týmů či výprav vybaví na cestu za úspěchem. Podobná bitva proběhla i o fotbalové mistrovství světa v Německu. Šance ukázat se na šampionátu je nejlepší příležitostí ke zvýšení prestiže i prodejů, proto firmy za sponzoring týmů utrácejí miliony eur.

Nejširší úsměv budou mít na letošním mistrovství světa zástupci firmy Puma, která má ve své "stáji" dvanáct týmů včetně Česka. Německý výrobce připravil o prvenství firmu Adidas. Ten byl dosud nejsilnějším hráčem na světovém trhu s fotbalovým zbožím a dominoval MS v uplynulých desetiletích.

Ve světové kvalifikaci se ale jeho "ovečkám" příliš nedařilo. Do Německa nejedou například evropští šampioni Řekové. Adidasu tak zůstalo na mistrovství šest týmů, může se ale pyšnit sbírkou atraktivních celků, v níž nechybí Německo, Francie či Argentina.

Početnější zastoupení než Adidas má i Nike, který dodává vybavení osmi fotbalovým reprezentacím. Hlavní hvězdou Nike jsou úřadující mistři z Brazílie.

Puma vkládá největší naděje vedle českých fotbalistů do trojnásobných mistrů světa Italů, smlouvu má i se všemi pěti africkými účastníky šampionátu. Naposledy získala do svých řad Angolu.

Shodně dvojnásobné zastoupení budou mít v Německu firmy Umbro, která sponzoruje Anglii a Švédsko, a Lotto. Po jednom týmu vybaví na šampionátu společnosti Marathon a Joma.

reklama