reklama

Tour de France sledují dvě třetiny Čechů, ale v dresech se příliš neorientují

Tour de France láká neopakovatelnou atmosférou, i proto ji alespoň zběžně sledují dvě třetiny Čechů. Tour de France láká neopakovatelnou atmosférou, i proto ji alespoň zběžně sledují dvě třetiny Čechů. autor: Markéta Navrátilová
Podle průzkumu, který si nechala zpracovat společnost Cofidis, alespoň zběžně sledují Tour de France dvě třetiny Čechů. Nejvíce se jim přitom na Tour de France líbí dechberoucí atmosféra, krásné prostředí a účast světových i domácích cyklistických hvězd.

Praha - Až dvě třetiny lidí v Česku budou v červenci tím čím oním způsobem sledovat cyklistickou Tour de France. Vyplývá to z průzkumu, jenž si nechala udělat společnost Cofidis, která má i letos v pelotonu "Staré dámy" svůj tým.

Z 524 účastníků, kteří se průzkumu zúčastnili, se třetina během třítýdenního závodu dívá alespoň na jednu či více etap, a to především horských, kde se často rozhoduje o vítězích. Další třetina respondentů pak alespoň sleduje průběžné výsledky nejslavnějšího cyklistického závodu, který se letos jede už po 103. 

Bárta pojede třetím rokem v řadě Tour de France. Opět dostal divokou kartu Bárta pojede třetím rokem v řadě Tour de France. Opět dostal divokou kartu Čtěte zde

Čeští fanoušci cyklistiky pochopitelně fandí především svým závodníkům, tuto možnost zaškrtlo přes 40 procent dotázaných. Pozoruhodný je nicméně fakt, že stejný počet lidí tvrdí, že závod sleduje kvůli cyklistice jako takové.

Možná není bez zajímavosti, že bezmála pět procent těch, kteří Tour sledují, se dokonce do Francie na některou z etap osobně chystá. A patrně by jich bylo mnohem více, kdyby Francie nebyla tak daleko a tak drahá. Nepřekonatelnou překážkou je to pro třetinu respondentů. 

Francie by přitom očividně české cyklistické fanoušky k návštěvě lákala. V další otázce totiž dvě třetiny z nich označili přitažlivou atmosféru a prostředí závodu jako hlavní věc, která se jim na Tour de France líbí.

I přes proklamovaný zájem o závod se ale Češi příliš neorientují ve stájích, které se Tour de France účastní. Při označování těch, které znají, totiž žádnou z 22 stájí nepoznala více než polovina lidí. Nejblíže se 50 procentní metě přiblížily Astana (45 %), Sky (39 %) a  Cofidis (31 %). Naopak téměř nikdo (tři procenta a méně) netuší o existenci stájí Dimension Data, Direct Énergie a Fortuneo.

reklama