reklama

Malysz si údajně v kariéře vyskákal 184 milionů korun

Polský skokan na lyžích Adam Malysz slaví vítězství v závodě mistrovství světa v Japonsku na středním můstku. Polský skokan na lyžích Adam Malysz slaví vítězství v závodě mistrovství světa v Japonsku na středním můstku. autor: Reuters
Polský skokan si vydělal více, než například Kubica

Varšava - Ačkoli ještě v roce 1999 byl nejlepší polský skokan na lyžích Adam Malysz finančně "na dně" natolik, že musel prodat auto a chtěl se skákáním skončit, překonat krizi se mu vyplatilo.

Za svoji kariéru, s kterou se v sobotu rozloučil v Zakopaném, si vydělal 30 milionů zlotých (asi 184 milionů korun), vypočetla Gazeta Wyborcza. Vedle jiných polských sportovců, kteří působí v zahraničí, působí ale trochu jako chudý příbuzný.

Polský pilot formule 1 Robert Kubica si loni vydělal v přepočtu 25 milionů zlotých, basketbalista Marcin Gortat, jenž hraje v NBA, 17,5 milionu. Malysz se nedostane ani do první desítky nejlépe vydělávajících polských sportovců, před ním jsou například také fotbalisté hrající v zahraničních ligách.

Čtěte také: VIDEO Poláci složili ódu na končícího Malysze

Stejně jako jiné sportovní hvězdy nezískal Malysz nejvíce peněz z odměn za své úspěchy na skokanském můstku, ale z reklamy. V Polsku se o něm mluví jako o prvním sportovci, který si za účast v reklamní kampani jisté potravinářské firmy přišel na milion zlotých.

Zřejmě nejvíce peněz mu ale vynesly reklamy na energetický nápoj, s jehož logem na helmě skákal na závodech. Za reklamu na kombinéze si prý účtoval půl milionu zlotých ročně.

Za poslední desetiletí, na které připadají největší Malyszovy úspěchy, ročně díky svojí tváři vydělával ročně dva až tři miliony zlotých. Propagoval například čokoládu, lepidla, pojištění nebo mobilní telefony.

Lety v Planici: Adam Malysz Foto: Reuters

Jeho odchod do skokanského důchodu nezarmoutil jenom miliony fanoušků, ale i firmy. Zejména Polskou televizi, která na reklamách vysílaných v přestávkách mezi přenosy ze skoků na lyžích s Malyszovou účastí podle mediální agentury Starlink vydělala skoro 108 milionů zlotých.

Malysz v televizi také lámal rekordy sledovanosti. Jeho finálový skok na můstku K-90 na olympijských hrách v Salt Lake City 2002, kterým si zajistil bronzovou medaili, sledovalo 13,8 milionu diváků, což bylo více než tři čtvrtiny Poláků, kteří v tu dobu seděli u televize. Šlo o nejsledovanější pořad od počátků měření diváckého zájmu.

Malysz během kariéry čtyřikrát vyhrál Světový pohár, je také čtyřnásobným mistrem světa. Podařilo se mu získat rovněž tři stříbrné medaile a jeden bronz na olympijských hrách.

reklama