Nejprudší sjezdovka pod umělým sněhem

ČTK, mao
15. 11. 2006 10:48
Plzeň - Zasněžování až 80 procent sjezdovek, nové dětské lyžařské hřiště Penguinland se dvěma vleky a snowtubingem, ale i změny v cenách. Šumavský Špičák je připraven.
Mapa sjezdovek na Špičáku
Mapa sjezdovek na Špičáku | Foto: www.spicak.cz

Z celkové délky 8,4 kilometru tratí na pěti sjezdovkách lze nyní pokrýt umělým sněhem 80 procent plochy.

Novinkou je letos například zasněžování jednoho z nejprudších sjezdařských svahů v zemi - sjezdovky Šance.

V nové sezoně se částečně změní i ceny jízdenek.

Celodenní jízdenka v hlavní sezoně pro dospělého bude stát 470 korun, o 20 více než loni, dětská zůstane na loňských 300 korunách, řekl Vladimír Kasík ze společnosti Sport Service, která na Špičáku působí od roku 1992.

Lyžaři, které vyleká prudkost nejstrmější části Šancí, mohou od přejet novou spojkou na sousední mírnější svah.

Z celkem 66 položek ceníku, který obsahuje jednodenní, půldenní, vícedenní, sezonní i bodové jízdenky, se zvýšila cena u 27 položek, u 13 druhů naopak klesla - zejména u pěti- a šestidenních jízdenek.

Špičák mezi elitou

Sportovní areál se letos poprvé dostal mezi nejlépe hodnocené areály v odborném žebříčku svazu provozovatelů vleků a lanovek a firmy Sitour. Získal maximální počet pěti hvězdiček.

Toto nejvyšší hodnocení má v tuzemsku sedm areálů, Špičák se dělí o páté až šesté místo, konstatoval Vladimír Treml ze společnosti Sport Service.

Hodnocení není podle něj stejné jako pět hvězdiček u alpských středisek, neboť vychází z českých parametrů, tedy například z toho, že české areály jsou na úrovni lesa, nikoli nad jeho hranicí jako na ledovcích.

Žebříček hodnotí podle Tremla parametry, které je provozovatel areálu schopen ovlivnit.

Společnost Sport Service za poslední tři roky investovala přes 100 milionů korun - velká část šla loni na výstavbu nové čtyřsedačkové lanovky.

V minulé sezoně přijelo na Špičák lyžovat téměř 130 000 lidí, kteří uskutečnili 1,3 milionu jízd. Rok předtím zde lyžovalo 70 000 lidí, v sezoně 2001 až 2002 to bylo 57 000 turistů.

Loňské tržby společnosti dosáhly 36 milionů, v sezoně 2004 až 2005 představovaly tržby 25 milionů korun. Oproti sezoně 2001 až 2002 se loni tržby zdvojnásobily.

Další investice

Společnost předpokládá do budoucna další investice do zlepšení areálu. Některé ale souvisejí se změnou územního plánu v Železné Rudě.

Majitelé areálu musejí také najít taková řešení, se kterými souhlasí Chráněná krajinná oblast Šumava. Do roku 2010 by chtěla firma investovat dalších asi 120 milionů.

Počítá s kompletním dokončením zasněžování celého areálu, s výstavbou nové lanovky, která by přivezla lyžaře přímo na svah od parkoviště Kaskády a s přestavbou chaty Blaženka na horský hotel.

Výhledově by firma chtěla postavit také novou lanovku a dále sjezdovku na severní straně Špičáku, vyjmenoval Kasík.

 

Právě se děje

Další zprávy