reklama

"Tak máme ramena a menší poprsí." Akvabely se ohradily vůči trendům sociálních sítí

Isabelle Thorpeová a Kate Shortmanová patří mezi britské olympijské naděje Isabelle Thorpeová a Kate Shortmanová patří mezi britské olympijské naděje autor: Bluebella.com
Mají perfektní a vysportované postavy, přesto se synchronizované plavkyně Kate Shortmanová a Isabelle Thorpeová musely vyrovnat s kritikou z hlubin sociálních médií. "Existují trendy, jak musíte vypadat. Snažíme se ukázat, že je v pořádku, když neodpovídáte normě," tvrdí britský sportovní pár.

Devatenáctiletá Kate Shortmanová a o rok starší Isabelle Thorpeová patří mezi největší naděje pro olympijský závod v Tokiu. A také jsou hlavními tvářemi kampaně britské módní značky spodního prádla. "Závodíme v plavkách, takže nic neschováme. To nás přinutilo k tomu, abychom se cítily pohodlně se svými těly," líčila Thorpeová v rozhovoru pro deník Sun.

Na své postavy by mohly být hrdé, přesto se v minulosti musely vypořádat s řadou kritických poznámek směřující ze sociálních sítí. Podle nich vypadají příliš mužně, až moc svalnatě. 

"Mnoho lidí se dívá na naše fotografie a říká: Proč o sobě vůbec pochybujete? Nyní se skutečně cítíme sebejistě, ale tak to vždy nebylo. V médiích a na sociálních sítích existují trendy toho, jak musíte vypadat. V dnešní době to jsou plné křivky, tedy velký zadek, velká prsa," vysvětluje Shortmanová.

Po deseti letech dřiny, kdy své postavy dovedly k téměř atletické dokonalosti, nyní dívky samy sebe popisují, že mají "velká ramena, malá poprsí a malá pozadí". To, že se odlišují od módních trendů, už je přestalo trápit. Dokonce do té míry, že se zúčastnily focení kampaně pro značku spodního prádla, aby povzbudily dospívající dívky k hrdosti na své tělo.

"Jen se snažíme vyslat zprávu, že když neodpovídáte normě, pak se vůbec nic neděje," shodují se plavkyně z Bristolu, jejichž matky spolu také závodily jako akvabely.

Kate Shortmanová a Isabelle Thorpeová Isabelle Thorpeová (vlevo) a Kate Shortmanová pózují pro britskou značku spodního prádla | Foto: Bluebella.com

Kampaň navazuje na výsledky průzkumu organizace Ženy ve sportu, který mimo jiné ukázal, že až dvě třetiny dívek přestanou do 16 let věku sportovat, přičemž hlavním faktorem je obava z toho, jak jim fyzická aktivita zformuje tělo.

"Snažíme se ukázat, že sportování převažuje nad negativními věcmi kolem vzhledu postavy. Sport je ideální pro duševní a fyzické zdraví. Je škoda, že lidé cítí potřebu komentovat, jak vypadáte, když se mu věnujete," zdůrazňuje Thorpeová.

reklama