Důvodem je stejně jako u Suzuki světová ekonomická krize, která dopadla výrazně právě na automobilový průmysl.

Subaru Impreza Chrise Atkinsona z bočního pohledu při skoku. Na rozdíl od Suzuki, jež působila v kategorii WRC pouze v této sezoně a bez většího úspěchu, se v podobě Subaru loučí se světovou rallye jeden z nejsilnějších týmů.

Subaru v letech 1995-1997 získalo tři tituly v soutěži značek za sebou a jezdci v tradičních modrožlutých vozech se radovali ze tří individuálních triumfů v šampionátu.

V roce 1995 a 2001 se v barvách tohoto týmu stali mistry světa již zesnulí Britové Colin McRae a Richard Burns, před pěti lety slavil titul Nor Petter Solberg.

Ten byl jedničkou Subaru až dosud, spolu s ním jezdil Australan Chris Atkinson. Dohromady získali jezdci Subaru ve světovém šampionátu 47 vítězství.

Čtěte také:

"Naše obchodní situace se vinou globální krize dramaticky změnila. Abychom optimalizovali naše zásoby a posílili značku, musíme stáhnout Subaru z aktivit ve WRC," řekl na tiskové konferenci šéf zastřešující firmy Fuji Heavy Ikuo Mori.

Ten podle agentury Reuters působil během svého prohlášení značně rozrušeně a měl v očích slzy.

Po odstoupení obou japonských automobilek tak zůstávají v rallyeovém mistrovství světa pouze tovární vozy Citroënu a Fordu.

Začátkem prosince se z motorsportu stáhla jiná japonská společnost Honda, jež se pro příští rok odhlásila z formule jedna.