reklama

Zaplní Sparta O2 arenu stejně jako Lev? My lístky prodáváme, říká Martinec

V základní části lákala Sparta víc fanoušků, než sama čekala. Jak to bude v play off? V základní části lákala Sparta víc fanoušků, než sama čekala. Jak to bude v play off? autor: Milan Kammermayer
Hokejová Sparta Praha nalákala v základní části do O2 areny, kam se přestěhovala, víc diváků, než sama čekala. O kolik víc jich bude v play off? "Velice spokojení bychom byli s průměrnou návštěvností kolem deseti tisíc," prozrazuje sportovní manažer Sparty Patrik Martinec.

Praha – Zatímco hokejová reprezentace zaplňuje pražskou O2 arenu, kdy se jí zlíbí, kluby to mají těžší. Běžné ligové zápasy všeobecné nadšení nevyvolají. A když na led nevyjede Jágr nebo Ovečkin, pomůže jedině úspěch v play off. Letos po něm prahne přestěhovaná Sparta. Překoná rekord?

V průměru nejvíc diváků nalákali do ochozů O2 areny při vyřazovacích bojích hokejisté Lva, kteří před dvěma roky dosáhli na finále Kontinentální ligy. Byť o Gagarinův pohár je nakonec připravil ruský Magnitogorsk, nechali za sebou mimořádnou show.

Do libeňské haly lákali přes dvanáct a půl tisíce lidí na zápas, na tři finálová klání bylo takřka plno. (Nutno dodat, že Lev využil O2 arenu jen na semifinále a finále, předchozí dvě série hrál v holešovické Sportovní hale.) Slavia, která moderní stánek obývala před sestupem do první ligy, na takové číslo nikdy nedosáhla. Ani při mistrovské jízdě.

Nejvyšší průměrné návštěvnosti v O2 areně při ligovém play off:

Sezona Klub Návštěvnost Výsledek
2013/14 Lev (KHL) 12 556 Prohrané finále
2007/08 Slavia 11 802 Titul
2006/07 Slavia 11 632 Prohrané čtvrtfinále
2005/06 Slavia 11 480 Prohrané finále
2008/09 Slavia 11 382 Prohrané finále

Může Sparta vystoupat na vrchol žebříčku už letos? "Vůbec bych nás nechtěl srovnávat se Lvem, protože to ani nejde," podotýká sportovní manažer Pražanů Patrik Martinec, přičemž vykresluje specifika zaniklého klubu: "Co já si pamatuju Lva, tak atmosféra byla až na finále. Do té doby se o pořádné atmosféře při zápasech mluvit nedalo. Také si musíme uvědomit, že my jako Sparta vstupenky prodáváme, protože je to jeden z důležitých příjmů klubu. Nechci ale spekulovat, jak to bylo u Lva se vstupenkami na finále."

Jisté je, že Sparta vstupenky prodává. A jde jí to lépe než dřív, přestože po stěhování ze Sportovní haly do "slávistické" O2 areny čelila kritice od fanoušků. Řada z nich nesla přesun na druhý břeh Vltavy těžce a hlavně na začátku sezony se ošívala protestními gesty a transparenty.

Cíl? Deset tisíc diváků na zápas

Klub však těžké období přečkal bez ztrát, o což se postarali především hokejisté, kteří v novém domově odstartovali fantasticky. První extraligové utkání bez bodu zažili až v lednu, od té doby porážku nepoznali.

I proto mohla Sparta na konci základní části hrdě ohlásit výtečnou průměrnou návštěvnost čítající 7 612 diváků (zhruba o 1 500 lidí více než loni). "Přiznám se, že jsme to nečekali," říká Martinec.

Divák bez permanentky či některé ze speciálních karet doteď za zápas v první kategorii platil 220 až 260 korun. Nyní za stejné místo dá 360 korun. I tak je jisté, že v play off si Pražané v návštěvnosti polepší. Ale o kolik?

Když sparťané před devíti lety získali dosud poslední titul, do Sportovní haly průměrně lákali skoro 13 tisíc fanoušků. Teď jsou teprve na začátku cesty. Čekají, jakého soka pro čtvrtfinále jim přiřkne předkolo. Rozruch by jistě vzbudila brněnská Kometa, ale třeba i chomutovští Piráti s trenérem Růžičkou, útočníkem Červenkou a dalšími exslávisty.

Vedení Pražanů každopádně nemá přemrštěná očekávání. "Velice spokojení bychom byli s průměrnou návštěvností kolem deseti tisíc," prozrazuje sportovní manažer Martinec.

Realita by mohla být ještě veselejší, pokud svěřenci budoucího reprezentačního kouče Josefa Jandače naplní očekávání a poperou se o titul. Závěr základní části zvládli bravurně. Vyhráli 17 z 18 duelů a řečí statistik jsou nerozjetější z celé ligy. Cíl je tedy zřejmý.

"Chceme dosáhnout na titul," prohlašuje Patrik Martinec. "Když někdo hraje za Spartu Praha, zvlášť ve fotbale a v hokeji, je pro něj povinností, aby se pokusil vyhrát každý zápas. Jakákoliv prohra je braná jako neúspěch. Sparta se soutěže účastní proto, aby se pokusila bojovat o první místo."

Pomůže někomu bourání Sportovní haly?

Mistrovský pohár by nejzarytějším příznivcům Sparty jistě pomohl překonat stěhování z tradiční Sportovní haly, která by se navíc v budoucnu mohla bourat. Podle Petra Břízy, předsedy představenstva klubu a pražského zastupitele, je holešovický stánek neopravitelný a nová aréna by byla moc drahá. Město proto zvažuje, že na místě Sportovní haly postaví tréninkové centrum mládeže. Práce by mohly začít nejdříve v roce 2018.

Bude z případné ztráty konkurence profitovat O2 arena, kterou vlastní skupina PPF nejbohatšího Čecha Petra Kellnera? Libeňský stánek nabízí kromě hokeje i řadu jiných sportovních a kulturních akcí. Po zbourání Sportovní haly bez adekvátní náhrady by jich mohlo být ještě víc. Kapacita vyčerpaná není.

"Ale vzhledem k nedostatkům a omezením, se kterými se promotéři v holešovické hale už teď setkávají, se nedomníváme, že by takových akcí měly být desítky. Dle našeho názoru by se jednalo spíše o jednotky. Mám na mysli hlavně nemožnost zavěšování na střechu, což je dnes základním požadavkem," tvrdí Robert Schaffer, generální ředitel O2 areny.

reklama