Jerez - Vysoké poplatky za superlicenci, kterou musí mít všichni piloti formule jedna, jsou trnem v oku většině jezdců.
Cena licence stoupla od předminulé sezony ze 1 690 eur na letošních 10 400, k tomu musí piloti zaplatit ještě 2 100 eur za každý bod, který v šampionátu získali.
Šéf Mezinárodní automobilové federace (FIA), na jejíž účet poplatky plynou, Max Mosley se brání, že peníze jdou na bezpečnost jezdců a pokud chtějí o ceně superlicence debatovat, ať mu sdělí výši jejich platů.
Čtěte více: Stávka ve formuli? Ještě ne. Ale válka o miliony trvá
"Možná ne všichni ve formuli jsou milionáři," řekl serveru autosport.com Timo Glock. "Je to můj první rok a je to drahé," myslí si pilot Toyoty.
"Je to drahá licence. Ve všech ostatních kategoriích se poplatky za licenci nikde takové výši ani neblíží," tvrdí muž, jehož předjetím v závěru GP Brazílie získal Lewis Hamilton titul.
Čtěte také: Piloti formule 1 se zlobí. Sami musí zaplatit miliony
Glock musí pro letošní sezonu zaplatit za udělení superlicence 62 900 eur (asi 1,8 milionů korun). Podle Glocka nemají piloti na výběr a musí zaplatit, ale ještě před tím chtějí odpovědi na některé otázky.
"Problém je, že nám nikdo opravdu nevysvětlil, proč tam byl tak obrovský nárůst," tvrdí.