reklama

Video: Výjimečná bitva o Masarykův okruh. Nad hlavami jezdců hučela helikoptéra

Buggyra Racing |  01:03
Po brněnském autodromu se prohánělo snad už všechno, co má dvě či více kol a vrtulníky nad ním běžně krouží v rámci televizních přenosů MotoGP. Ale aby helikoptéra změřila síly se závodními speciály, to tu ještě nebylo.

(Od našeho zpravodaje) - Všechno vzniklo vlastně náhodou jako sázka. Ale Jiří Mičánek mladší - pilot a manažer týmu Mičánek Motorsport ACCR National Team powered by Buggyra - nemá nikdy daleko od slov k činům. Supersportovní Lamborghini Huracán Super Trofeo Evo 2019 vyzvalo na souboj ve sprintu původně jen tahač Buggyra VK50 z garáží roudnické stáje, která je novým majitelem brněnského rodinného týmu.

To ale Mičánkovi nestačilo, tak na páteční podvečer zajistil ještě jednoho atraktivního soupeře. Na Masarykův okruh dorazil vrtulník, takže to byl závod na zemi i na vzduchu. Několikanásobný český šampion tak si vedle atraktivní show pro diváky dal velmi netradiční dárek k blížícím se 33. narozeninám.

Zatímco "Lambo" se účastnilo závodů v rámci Masaryk Racing Days, zbývající dva účastníci dorazili speciálně na páteční exhibici. Příprava připomínala natáčení hollywoodského trháku: akci snímalo několik kamer - kolem okruhu, ve voze přímo na trati i ve vzduchu. Všichni aktéři byli navzájem spojeni vysílačkami a každý manévr byl dopředu domluvený a zkoordinovaný.

Krátce před šestou hodinou odpolední to začalo. Sprint probíhal na cílové rovince v protisměr. Proto obě auta vyjela do první zatáčky Masarykova okruhu, kde se otočila ve směru závodu. V momentu, kdy Mičánkovi v Lamborghini a Davidu Vršeckému v Buggyře prolétla nad hlavou helikoptéra, začal úprk směrem k cílové čáře. Tam už na vítěze čekala hosteska se šachovnicovým praporem.

Souboj to byl nadmíru vyrovnaný. Nakonec rozhodlo více než 600 koní pod kapotou lehkého Lamborghini. "Bylo to super. Vyhrál jsem," radoval se z úspěchu na trati i v sázce se svými mechaniky Mičáínek.

Vršecký viděl výsledky sprintu trochu jinak. "Dojel jsem druhý a Mičánek skončil třetí od konce," smál dobře naladěný dvojnásobný mistr Evropy v závodech tahačů.

Netradiční závod okomentoval po svém i pilot vrtulníku. "Dneska jsem tady za řidiče. Piloti si říkají tady pánové vedle mě," připomněl pilot Daniel Tuček, jak závodní jezdci sami sebe nazývají. Právě ředitel záchranné služby DSA pilotoval "závodní" vrtulník.

Ale jak přiznal Vršecký, i v kabině mohutného tahače mu bylo při souboji s helikoptérou úzko. "Bál jsem se, že o mě zavadí rotorem. Když letěl blízko mě, slyšel jsem vrtulník i přes řev motoru," uvedl závodník a šéfkonstruktér Buggyry v jedné osobě.

K ničemu takovému naštěstí nedošlo, takže pátek vstoupil do historie českého motorsportu jako den prvního souboje v různých "letových hladinách".

Balonky Buggyru nepřetlačily, přívaly vody ano. A grid girls mají pořád napilno Balonky Buggyru nepřetlačily, přívaly vody ano. A grid girls mají pořád napilno Prohlédněte zde
reklama