reklama

Prokop na Dakaru stíhal Alonsa, Engela stála jízda na ráfku dlouhé minuty

Jezdec Moto Racing Group Milan Engel ztratil možnost dojet dakarskou rallye na dobré pozici. Ve čtvrté etapě musel sundat gumu zadního kola. Moto Racing Group |  01:24
Rallye Dakar ve středu pokračovala čtvrtou etapou, vedoucí z Neomu do Al-Úly. Účastníky čekalo 672 kilometrů, z toho 453 v rámci rychlostní zkoušky. Největší porci smůlu si v ní vybral motocyklista Milan Engel, který musel jet padesát kilometrů na ráfku.

V zatím nejdelší etapě programu prvního Dakaru na Blízkém východě se Martin Prokop umístil na čtrnáctém místě minutu a půl za Fernandem Alonsem. To mu stačilo k tomu, aby si v průběžném hodnocení Dakaru udržel devátou příčku.

"Nebylo to špatné. Neudělali jsme žádnou větší chybu, jenom jsme měnili jedno kolo. Na to, že na erzetu vysypali snad všechny kameny z celého světa, bylo jedno píchlé kolo dobrý výkon. Jsme rádi, že jsme to přeskákali," uvedl Prokop v cíli.

Martin Prokop po 4. etapě:

V čele je nadále Carlos Sainz senior v Mini. Loňský vítěz Násir Al Attíja na něj sice ve středu získal cenný čas, ale za španělským veteránem dál zaostává o tři minuty. Český pilot za volantem Fordu ztrácí na španělského veterána necelých 70 minut.

V hodnocení kamionů dlouhá rychlostní zkouška vyšla nejlépe Aleši Lopraisovi, jenž byl sedmý, Martin Macík mladší obsadil desátou pozici. Martin Šoltys s Tatrou skončil třináctý. V celkovém pořadí si Macík v Ivecu udržel čtvrté místo, Loprais s Pragou se posunul za něj na pátou pozici a Šoltys je devátý.

"Na začátku to jelo krásně. Pak najednou… Představte si, že lezete s kamionem po skalách. No, odnesly to postupně dvě pneumatiky. A vezeme si jenom dvě  náhradní. Až do cíle jsme se báli. Naštěstí jsme v pořádku dojeli. Dobrá zpráva je, že Karel už má zpět svůj výkon," hodnotil náročnou etapu Macík.

V celkovém pořadí skončilo kralování běloruského MAZU, na první příčku poskočil středeční vítěz Andrej Karginov v Kamazu. Dosavadní lídr, Bělorus Sjarhej Vjazovič, rázem zaostává o skoro 11 minut.

Písek, zničující oheň, defekty. To je dakarské peklo na dohled od bájného Edenu Písek, zničující oheň, defekty. To je dakarské peklo na dohled od bájného Edenu Prohlédněte zde

Českým motocyklistům vládl nováček Martin Michek, jenž skončil v etapě 19. a v celkovém pořadí se už blíží top 20. Ta se naopak velmi vzdálila Milanu Engelovi. Závodník týmu Orion - Moto Racing Group nabral v závěru měřené speciálky ztrátu přes 95 minut a skončil v ní až v sedmé desítce. Celkově se propadl na 34. místo.

"Kolem 50 kilometrů jel pouze na ráfku, než se dostal do cíle speciálky a následné servisní zóny, kde na něj čekal tým a mohli jsme kolo vyměnit," uvedl Engelův tým na svém facebookovém profilu.

Ústup z pozic potkal i Jana Brabce, který dostal k času 41 minut penalizace. "Nefungoval mi speedocup ani azimut, protože vypadl konektor. Hledal jsem body přes oči a nejelo se mi dneska dobře," vysvětlil jezdec týmu Big Shock Racing.

Jeho jmenovec, Američan Ricky Brabec na Hondě, zůstává lídrem výsledkové listiny. Od týmového kolegy Kevina Benavidese z Argentiny ho dělí 2:30 minuty. Pro vítězství si ve středu po pětiminutovém trestu Brita Sama Sunderlanda (KTM) dojel další jezdec v sedle stroje japonské značky, průběžně třetí Chilan Jose Ignacio Cornejo Florimo.

Čtyřkolkář Zdeněk Tůma se i přes středeční dvanáctou pozici posunul v kategorii hodně poznamenané technickými problémy a tresty na deváté místo průběžně. "Dneska nás bude čekat výměna motoru. Už mu moc nevěřím, vyhazuje chladící vodu i olej a ty zvuky jsou dost zvláštní, takže už je myslím připravený na výměnu," uvedl jezdec týmu Barth Racing.

Jako poslední z českých zástupců do bivaku dorazil Josef Macháček. Ten sice ve své buggy v závěrečné stovce kilometrů nabral podobě jako většina soupeřů ztrátu, přesto se v pořadí kategorie SSV posunul na 33. pozici.

Cestou ještě pomáhal motorkáři, a veterána zase čekala jízda za tmy. "Dnes to byl masakr. Mnoho aut je z důvodu defektů stále na trati. My taky měnili dvě roztržené gumy a modlili se, abychom dojeli. Nakonec jsme zastavili u jednoho motorkáře. Volali jsme mu helikoptéru, ale ty už nebyly ve vzduchu. Strávili jsme u něj dost času a etapu museli dojet za tmy, což bylo další peklo," uvedl v cíli jezdec speciálu Can-Am Buggyra MK50 XRS.

Grafika: Program, výsledky, videa. Vše o Rallye Dakar 2020 Grafika: Program, výsledky, videa. Vše o Rallye Dakar 2020 Prohlédněte zde
reklama