reklama

V tátově autě a se sestrou jako navigátorkou bude Enge po osmi letech bojovat o domácí rallyové body

Hlavní náplní práce Tomáše Engeho je role v okruhovém týmu Reiter Engineering. Hlavní náplní práce Tomáše Engeho je role v okruhovém týmu Reiter Engineering. autor: Radek Vičík
Tomáš Enge potvrzuje pověst univerzálního pilota, tentokrát bude "krotit" rodinný vůz Škoda 130 LR.

PrahaTomáš Enge se po osmi letech vrátí do světa domácího šampionátu v automobilových soutěžích. Jediný český pilot ve formuli 1 o víkendu usedne v Rallye Pačejov za volant Škody 130 LR  V pátém díle mistrovství ČR historických vozů mu bude dělat navigátorku sestra Lucie.

Enge už ve své bohaté kariéře závodil s kdečím, co má čtyři kola. V rallye má na svém kontě přes dvě desítky startů včetně Škody Octavia WRC. Fordu Focus WRC a Mitsubishi Lancer s pohonem na stlačený zemní plyn. 

Nejlepšími výsledky byly roku 2003  triumfy na Sprintrallye Sosnová a Pražském Rallyesprintu. Se "stotřicítkou" se už svezl předloni v Praze. I tehdy mu dělala navigátorku sestra.

"Bude těžké se v první sekci dostat do tempa, protože nebudu přesně vědět, jak vysoké jej mám nasadit. Navíc se budeme ještě sžívat se sestrou. Jeli jsme sice společně Pražský Rallyesprint, ale tenkrát bez rozpisu jen naoko divákům," vzpomíná Enge na rok 2016.

Škoda 130 LR týmu Enge Racing:

Zveřejnil(a) Tomas Enge dne 09. July 2016

Vůz patří rodinnému týmu Enge Racing, kterému šéfuje otec Břetislav - mistr Evropy cestovních vozů z roku 1981. "Protože sleduji historické automobily především kvůli tátovi, tak moc dobře vím, že tato kategorie je hodně nabitá a nikdo si tady nic nedaruje. Já si určitě nekladu nějaké cíle, chci si především užít celý víkend a v pohodě dojet až do cíle. Ale všichni to známe, jak si nasadíme helmy, tak budeme chtít závodit," uvedl liberecký jezdec,

S návratem na rallyové rychlostní zkoušky to ale nebude tak žhavé. V Pačejově půjde spíš jen o výjimečný počin. "Určitě bych uvítal takovýchto akcí více, ale v týmu Reiter Engineering mám na starosti čím dál více projektů a je vůbec s obdivem, že se to takhle sešlo," vysvětlil bývalý pilot stáje formule 1 Prost, který má nyní u týmu Reiter Engineering na starosti výchovu mladých závodníků.

reklama