reklama

Souboj bývalých parťáků z VW pokračuje i v Mexiku, Latvala obhajuje vedení před Ogierem

Jari-Matti Latvala. Jari-Matti Latvala. autor: Reuters
Vedoucí Jari-Matti Latvala má na bývalého týmového kolegu Sébastiena Ogiera čtyři body náskoku a jako lídr seriálu tak bude v úvodu "čistit" trať soupeřům. "Před rokem jsem zde vyhrál, takže mám na Mexiko velmi dobré vzpomínky," řekl finský jezdec.

León - Úřadující světový šampion v rallye Sébastien Ogier z Francie bude o víkendu usilovat o čtvrté vítězství v Mexiku v kariéře. Na start třetího dílu seriálu se však nepostaví jako lídr průběžného pořadí, tím je Fin Jari-Matti Latvala. Stejně jako další jezdci se však budou muset v zámořském klání vypořádat s náročnými šotolinovými tratěmi, na nezpevněných cestách budou nové speciály WRC závodit poprvé.

Legendární švédský skok ovládl ford z českých dílen, v cíli se ale nejvíc radoval Fin v brýlích Legendární švédský skok ovládl ford z českých dílen, v cíli se ale nejvíc radoval Fin v brýlích Prohlédněte zde

Ogier měl čas konečně testovat

I proto například tovární tým Fordu, za který nově závodí Ogier, po sněhové Švédské rallye vydatně testoval. Jeho piloti najezdili téměř 1400 km, v Mexiku je čeká trať s devatenácti rychlostními zkouškami o celkové délce 370 km.

"Bude to velká výzva. Navíc pojedu jako druhý, takže budeme mít i poměrně dost nečistot na trati," řekl Ogier, který si tak pro první etapu stanovil jako hlavní cíl moc neztratit. "A poté uvidíme, co bude možné, až budou naše podmínky konzistentní," uvedl třiatřicetiletý Francouz, jenž v Mexiku triumfoval v letech 2013 až 2015.

Čtyřnásobný mistr světa musel na konci loňského roku nečekaně hledat nové angažmá, když v MS skončil Volkswagen. Se začátkem u Fordu je maximálně spokojený.

Čtyři mechanici, tituly na běžícím pásu, vyloučení i vítězný návrat. To je příběh Toyoty v rallye Čtyři mechanici, tituly na běžícím pásu, vyloučení i vítězný návrat. To je příběh Toyoty v rallye Prohlédněte zde

"Máme za sebou dobrý vstup do sezony, ale teď nás čeká úplně něco jiného. Až teď poznáme, jak se auto chová na šotolině. Máme za sebou výborný test s velkým počtem kilometrů, ale závod nic nenahradí," podotkl Ogier, jenž je v šampionátu průběžně druhý.

Latvalu čeká neoblíbená role "čističe"

Vedoucí Latvala má na bývalého týmového kolegu čtyři body náskoku a jako lídr seriálu tak bude v úvodu "čistit" trať soupeřům. "Před rokem jsem zde vyhrál, takže mám na Mexiko velmi dobré vzpomínky. Také si ale dobře pamatuji, jak se mi to podařilo. Startoval jsem vzadu a na čistší trati jsem si vypracoval náskok. A letos to bude naopak. Když budu do pětky, budu spokojený," řekl Latvala.

V dobrý výsledek doufá i Belgičan Thierry Neuville. Druhý muž loňského MS chce letos bojovat o titul, vstup do sezony se mu ale příliš nevydařil. Na kontě má zatím jen bonusové body za úspěchy ve speciálních erzetách. "Titul je pořád možný. V jedné rallye je možné získat 30 bodů a zas až tolik neztrácíme," uvedl Neuville, jenž je s osmi body průběžně osmý.

"Udělali jsme spoustu skvělých věcí, ale nebyli jsme schopni dostat se úspěšně až do cíle rallye. Měli jsme trochu smůlu, ale doufáme, že teď už pro tým získáme nějaký dobrý výsledek. Je to důležité pro hodnocení týmů, ale i pro šampionát jednotlivců, kde potřebuji stíhat Latvalu, Ogiera a Tänaka," podotkl tovární jezdec Hyundaie.

Noc dlouhých světel i smrtelná havárie. Rallye Monte Carlo zahájila novou sezonu Noc dlouhých světel i smrtelná havárie. Rallye Monte Carlo zahájila novou sezonu Prohlédněte zde

Stejně jako na předešlé Švédské rallye nebude na startu žádný český zástupce. Mladoboleslavský tovární tým Škody bude zastupovat Švéd Pontus Tidemand.

Průběžné pořadí (po 2 z 13 závodů):

1. Latvala (Fin./Toyota Yaris) 48, 2. Ogier (Fr./Ford Fiesta RS) 44, 3. Tänak (Est./Ford Fiesta RS) 33, 4. Sordo (Šp./Hyundai i20) 25, 5. Breen (Ir./Citroën C3) 20, 6. Evans (Brit./Ford Fiesta) 18, …11. Kopecký (ČR/Škoda Fabia R5) 4.

Pohár konstruktérů: 1. M-Sport Ford 73, 2. Toyota Motorsport 53, 3. Hyundai Motorsport 40, 4. Citroën Racing 26.

reklama