reklama

Rossi vs. Lorenzo: Spory zapomenuty, táhnou za jeden provaz

Jorge Lorenzo (vlevo) ani Valentino Rossi nešetřili na představení letošního Yamahy YZR-M1 úsměvy. Jorge Lorenzo (vlevo) ani Valentino Rossi nešetřili na představení letošního Yamahy YZR-M1 úsměvy. autor: Yamaha Factory Racing
Návrat italského miláčka diváků do Yamahy je největší událostí začátku nové sezony MotoGP.

Praha – Do startu prvního závodního víkendu nové sezony MotoGP chybí přesně týden. Největší událostí bude samozřejmě návrat Valentina Rossiho do továrního týmu Yamahy.

Říká se, že do stejné řeky nevstoupíš. Dokáže populární „Doktor“ tohle úsloví popřít a na japonském stroji znovu získat titul? Jak naznačují předsezonní testy, šanci má. Určitě mnohem větší, než v posledních dvou letech v sedle Ducati.

Když v roce 2010 za sebou Ital u Yamahy prásknul dveřmi, nikdo nevěřil, že by se dokázal s Jorge Lorenzem znovu dát dohromady jako týmový parťák. Ale uteklo něco vody, Lorenzo získal další titul, a oba jezdci jsou zase v jedné garáži.

Společná garáž = velký problém?

Jak předvídá Masao Furusawa, boss Yamahy v dobách prvního tandemu Rossi -  Lorenzo, měl by návrat osminásobného mistra týmem otřást.

„Chápu, že mít Valentina a Jorgeho v jednom týmu je skvělé pro fanoušky. Ale pro lidi kolem nich to bude hodně těžký rok. Myslím, že spolu budou hodně bojovat. Bude to velké představení, ale taky hodně velký problém pro Yamahu,“ řekl japonský manažer.

Na jezdecké frontě klid…

Ale zdá se, že se zmýlil. Alespoň tedy na začátku sezony.  Oba závodníci švitoří na tiskovkách Yamahy jako hrdličky a září štěstím.

„Je to lepší než před třemi lety. Oba jsme trochu starší a vyzrálejší.  To se týká hlavně mě, vždyť mi bylo dvacet let. Nemusíte být kamarádi. To není fotbal nebo basketbal, tady jede každý sám za sebe. Ale snažíme se zachovat chladnou hlavu a oba jít za stejným cílem,“ řekl Lorenzo.

Rossi se návratu do bývalého týmu docela obával a je rád, že se žádná krize nekoná.

„Nevěděl jsem, jakou mám očekávat atmosféru. Za poslední dva roky jsem názor na Jorgeho hodně změnil, protože i když jsme se na trati prali sebetvrději, pořád zůstával přátelský. A to zůstalo i po mém návratu do Yamahy,“ liboval si Rossi.

…před bouří?

Idylický začátek se ovšem může rychle přeměnit v bojovou zónu. Yamahu totiž podle slov pilota satelitního týmu Tech 3 Cala  Crutchlowa trápí už několik sezon nedostatek peněz.

S odchodem Rossiho na konci sezony 2010 totiž skončila i sponzorská spolupráce Fiatu a japonský tým od té doby nemá titulárního sponzora.

„Je to fakt, se kterým se musíme smířit, Zatímco Honda dokázala dát stejnou motorku továrním i polotovárním jezdcům, u nás se stroje dost liší. Fabrika nemá dost peněz, proto se dodávky od externích firem zdržují a dílů není dost pro všechny,“ svěřil se Brit.

Zatím se finanční problémy dotýkají jen pilotů mimo tovární stáj. Ale jestli dojde na dilema, kdo dostane novou lepší součástku, může se vztah Rossiho s Lorenzem rychle zkazit. Ostatně podobné spory byly roznětkou jejich předchozí nesnášelivosti.

Všechno ukáže až čas. A Yamaha by měla především ve svém zájmu zajistit stejné podmínky pro oba velké rivaly. Za další titul mistra světa MotoGP a s tím související publicitu to japonské značce určitě stojí.

reklama