reklama

Alonsovu nehodu zahaluje tajemství. Má McLaren problémy?

Zdravotníci transportují otřeseného Fernanda Alonsa do vrtulníku , který pak z okruhu v Barceloně zamířil na nedalekou kliniku. Zdravotníci transportují otřeseného Fernanda Alonsa do vrtulníku , který pak z okruhu v Barceloně zamířil na nedalekou kliniku. autor: Reuters
Včerejší vážná havárie Fernanda Alonsa při testech formule 1 v Barceloně vyvolala celou řadu otázek, na které ale tým McLaren nedává přesvědčivé odpovědi.

Barcelona - Včerejší vážná havárie Fernanda Alonsa při testech formule 1 v Barceloně vyvolala celou řadu otázek, na které ale tým McLaren nedává přesvědčivé odpovědi.

Alonso zůstává ještě minimálně do úterku na pozorování na jednotce intenzivní péče barcelonské kliniky a McLaren vydal pouze prohlášení ve stylu "byla to jen běžná havárie při testech". Po snaze vysvětlit příčinu ani památka.

Ve 150 km/h bokem do zdi

Všechno se seběhlo včera dopoledne ve 20. kole Španělova kroužení, když v táhlé pravotočivé zatáčce číslo tři jezdec náhle ztratil kontrolu nad vozem a bokem vrazil do betonové zídky. To vše v rychlosti asi 150 km/h, pilot čelil podle analýz FIA v momentu nehody přetížení 30 G.

Zní to děsivě, ale ve formuli 1 není nouze o mnohem tvrdší nehody. Jenže po nich se z kokpitu vypotácejí (nebo jsou vyproštěni) nanejvýš otřesení závodníci, kteří už druhý den znovu vesele "létají" po trati.

Alonso ve chvíli nárazu do zídky:

Alonsův případ byl jiný. Španěl byl v momentu příjezdu záchranářů sice při vědomí, ale velmi silně mimo realitu a zpočátku prý s nimi vůbec nekomunikoval. Přitom on sám přežil několik horší střetů, aniž by utrpěl tak výrazný šok. A to měl ještě štěstí, že výrazně zpomalil. Jinak se v těchto místech monoposty F1 řítí rychlostí přes 250 km/h.

"Vypadalo to divně"

Právě rychlost dvojnásobného mistra světa je jednou ze záhad tohoto karambolu. Sebastian Vettel, který jel těsně za Alonsem, uvedl, že McLaren náhle zpomalil a pak zahnul doprava.

"Vypadalo to divně, vůbec ne jako nehoda. Několikrát se odrazil od zdi a pak jsem ho už ztratil z dohledu zpětných zrcátek," svěřil se pilot Ferrari britské BBC.

Brzdné stopy po Alonsovi na asfaltu okruhu v Barceloně:

Divné je i to, že vůz McLaren nevypadá nijak extrémně rozbitý. I když ho tým okamžitě ukryl pod plachtu, pod níž se vezl i na odtahovém vozu, díky agentuře Sutton existují snímky přímo z místa nehody.

Na nich je vidět zlomený závěs pravého zadního kola. Jenže otázkou je, zda byly pořízené před prvním nárazem do zdi, nebo až po něm. V prvním případě by měl McLaren velký problém, protože prasklé zavěšení v plné rychlosti může mít pro závodníka fatální následky.

Začátek není podle představ

Britský tým prožívá na počátku spolupráce s Hondou těžké časy. V prvních dvou testech toho jeho jezdci kvůli nejrůznějším technickým problémům moc nenajezdili.

Konkrétně v teď Barceloně byly strašákem systémy uchování energie, které Japonci museli téměř přes noc navrhnout nové. A ani nová verze příliš nefungovala.

Rozbitý Alonsův monopost míří do boxů:

V německých médiích se v této souvislosti objevily divoké spekulace, jestli nebyl Alonso přiotráven výpary z baterie nebo jestli nedostal elektrický šok. Pokud něco takového napíše bulvární Bild, mohou se tomu experti zasmát. Jenže i seriózní a uznávaný Auto Motor und Sport tvrdí: "Fotografové stojící v místě nehody uvedli, že úmyslně strhl volant směrem na zeď".

Asi vítr? Nezdá se

Německý novinář Ralf Bach navíc na svých stránkách f1-insider.com rozvádí svědectví fotografů v tom duchu, že podle nich Alonsovi klesla hlava na stranu ještě před nárazem. Tedy jinými slovy, že boural v bezvědomí.

Alonsův manažer Luis Garcia Abad klade všechno za vinu nárazovému větru, který podle něj McLaren doslova smetl z ideální stopy. Na silný boční vítr si koneckonců stěžoval i nováček Carlos Sainz junior, jenž v té samé zatáčce boural také v neděli.

To je možné, ale proč Vettel jedoucí v těsném závěsu za Španělem žádné takové problémy neměl?

reklama