reklama

Porsche chce vyměnit Le Mans za formuli 1. Nečekejte nový tým, bude dodávat motory

Spojení motorů Porsche s týmem McLaren bylo dominantní v polovině 80. let. Spojení motorů Porsche s týmem McLaren bylo dominantní v polovině 80. let. autor: Porsche Presse
Porsche patří jako výrobce motorů k legendám turbo éry v 80. letech. Za několik let by se německá značka mohla do formule 1 vrátit. Její šéfové zvažují stavbu motoru podle nových pravidel platných od roku 2021.

Monza - Časy, kdy se vedení koncernu Volkswagen bránilo zuby nehty jakémukoliv spojení své libovolné součásti s formulí 1, jsou ty tam. Jako velmi reálný se jeví návrat slavného jména Porsche do světa Grand Prix od roku 2021, kdy začnou platit nová pravidla pro motory. 

Sezona formule 1 skončila. Projděte si kompletní výsledky a pořadí Sezona formule 1 skončila. Projděte si kompletní výsledky a pořadí Prohlédněte zde

Porsche se po úspěšné spolupráci s týmem McLaren v 80. letech, která přinesla tři tituly mezi jezdci a dvě vítězství v Poháru konstruktérů, rozloučilo s formulí 1 roku 1991 propadákem při kooperaci se stájí Footwork.

Lutz Meschke, jenž má u značky Porsche na starosti finance, navštívil nedělní Velkou cenu Itálie. V Monze se setkal se sportovním šéfem F1 Rossem Brawnem a bossy některých týmů.

Spojení přes pohárové závody trvá

Byť se Porsche v seriálu oficiálně neangažuje, marketingové spojení tu stále je. Stuttgartská značka už řadu let platí promotérovi Grand Prix za to, že pravidelnou součástí závodních víkendů je Porsche Supercup.

Prostředky na formuli 1 se uvolnily poté, co Porsche po hattricku v Le Mans od příští sezony oficiálně ukončí své angažmá v elitní třídě LMP1 světového šampionátu sportovních prototypů. Důvodem je to, že za peníze na úrovni nákladů na tým F1 nepřicházela odpovídající propagační odezva.

Porsche Mobil 1 Supercup, Monako 2017: Dan Cammish Porsche Supercup je součástí závodních víkendu formule 1 už od roku 1993.. Foto: Porsche Presse

Porsche se už připojilo k "německé vlně" ve formuli E, od sezony 2019-20 nasadí vlastní tovární tým. Ovšem šéfové automobilky už několikrát vážně jednali o tom, zda se s novými pravidly pro motory v roce 2021 nevrátí do formule 1. Pobídkou je fakt, že by měly být použity levnější a jednodušší technologie než v současných agregátech.

Uvolní Porsche lavinu?

"Formule 1 může být tím správným místem. Jak víte, je teď pro nás velmi důležitá formule E a o F1 je vždycky dobré přemýšlet. Myslím si, že jednání ohledně nového motoru jsou na dobré cestě. Vize nového V6 s dvojitým turbem a menší technologickou náročností je pro nás lákavá. Ve formuli 1 je třeba  snižovat náklady," uvedl Meschke v Monze.

24 hodin Le Mans 2017: Porsche Porsche slavilo v Le Mans celkem 19 triumfů, ovládlo i poslední tři ročníky. Foto: Porsche Presse

Podle vrcholného manažera Porsche v žádném případě neuvažuje o tom, že by nasadil vlastní tým a hodlá se angažovat pouze jako dodavatel motorů. Mezi potenciálními zákazníky najdeme Williams, který s německou firmou spolupracoval na poli hybridních motorů, i Red Bull, mající úzké kontakty s mateřským koncernem VW.

Příchod tak významného výrobce sportovních vozů může navíc motivovat k podobnému kroku jiné významné hráče na automobilovém trhu. "Ze všech sil se snažíme vytvořit platformu a prostředí, které může přilákat více dodavatelů motorů vozů i nových týmů," prohlásil obchodní šéf formule 1 Sean Bratches.

reklama