reklama

Čeká nás asi nejtěžší šampionát, prorokuje Lacko na začátku sezony

Pilot Buggyry Adam Lacko Pilot Buggyry Adam Lacko autor: Buggyra
Po roční pauze, protože loni se jely jen dva závody, se piloti tahačů sejdou na okruzích k boji o korunu evropského šampiona. Mezi největší favority opět patří Adam Lacko za volantem Buggyry.

Ani letošní kalendář se neobešel beze změn způsobených opatřením proti šíření koronaviru. Místo už tradičního startu v italském Misanu začíná sezona až nyní na Hungaroringu.

Lacko chce letos místo pochvaly od Todta závodit o skutečný evropský titul Lacko chce letos místo pochvaly od Todta závodit o skutečný evropský titul Čtěte zde

I když maďarský okruh nepatří mezi Lackovy nejoblíbenější, na konec nucené závodnické pauzy se rodák z Čeladné moc těší. Nestresuje ho ani fakt, že patří mezi největší adepty v boji o titul.

"Snad ještě nikdy jsem se tak netěšil na závodění tak, jako letos. Bude to těžký šampionát. Jochen Hahn se titulů asi nenabaží nikdy, Norbert Kiss se vrátil k značce MAN, Antonio Albacete získal díky stříbru z roku 2019, novou motivaci. Vyhraje ten, kdo udělá nejmenší počet chyb," prorokuje šampion kontinentu z roku 2017.

K úspěchu ho má dovézt vylepšený speciál Buggyra DV21. "Vykazuje veškeré znaky vítězného auta, uvidíme, kam se posunula konkurence. Odhaduji souboj do posledního závodu," dodal Lacko, který od roku 2016 nechyběl v nejlepší trojce konečného pořadí seriálu.

Do sezony, která má aktuálně naplánováno sedm dílů včetně srpnového Mostu, nasazuje česká stáj tři piloty. Vedle zkušeného Lacka budou zkušenosti sbírat dvacetiletý Francouz Teo Calvet a ještě o čtyři roky mladší Aliyyah Kolocová.

"V dubnu jsem na Hungaroringu závodila s Mercedesem AMG - GT3 a celou dobu jsem si říkala, jak se na okruhu poskládají velké tahače? O víkendu, se to dozvím," prohlásil s úsměvem dcera stájového bosse Martina Koloce.

O titul nejlepšího evropského pilota tahače bude bojovat šestnáct jezdců, z toho čtyři mistři Evropy. Poháru konstruktérů se zúčastní pět týmů, Buggyru bude zastupovat duo Lacko - Calvet.

Letos poprvé budou všechny závodní speciály poháněny biopalivem plně pocházejícím z obnovitelných zdrojů.

"Trochu neskromně si troufám říct, že první vítězství na diplomatickém poli jsme zaznamenali ještě před začátkem šampionátu. Když jsme před lety začínali v truckracingu s ekologickým programem, byli jsme za snílky. Letos bude veškeré palivo šampionátu pocházet z obnovitelných zdrojů, navíc značka Total garantuje kvalitu,"  je přesvědčen Koloc.

Pohled z dronu na závody Francouzského poháru tahačů, v nichž úspěšně bojovali také piloty Buggyry. Buggyra |  02:19
reklama