reklama

Jezdci MotoGP nezávodí, přesto mají rušno. Nejlepší týmy loví jejich autogramy

Marc Marquez v čele závodu MotoGP v Alcaňizu. Marc Marquez v čele závodu MotoGP v Alcaňizu. autor: Reuters
I když motocykly MotoGP zůstávají zavřené v dílnách, v zákulisí probíhají čilá jednání o smlouvách na příští rok. Ve většině špičkových týmů je už plno.

Jezdci elitní kategorie mistrovství světa silničních motocyklů stále nevědí, jestli jim sezona začne 9. srpna v Brně, nebo si budou muset na první závody své třídy počkat ještě déle.

Přesto manažeři nezahálejí a vedou se závodníky intenzivní jednání o místech na příští rok. Zatím mají kontrakty pojištěno šest pilotů, z toho ale hned pět v papírově nejlepších stájích.

Honda získala díky Marku Marquezovi od roku 2013 (s jedinou výjimkou) všechny tituly. Je tedy logické, že si svůj drahokam už v únoru pojistila do konce ročníku 2024. Jeho mladší bratr Alex musí teprve na trati prokázat, že umí titul šampiona Moto2 proměnit také v úspěch mezi elitou. Zatím má své jisté jen tento rok.

Yamaha už dříve dala světu na vědomí, že tovární tým opustí legendární Valentino Rossi. Devítinásobný světový šampion dostal nabídku jet v satelitní stáji Petronas, ovšem se strojem s plnou tovární podporou. "Doufám, že budu v roce 2021 pokračovat," uvedl italský jezdec. Leč finální rozhodnutí ještě nepadlo.

Na jeho místo přijde příští rok talentovaný Francouz Fabio Quartararo. Ten má, podobně jako pravděpodobná budoucí jednička Maverick Viňales, kontrakt do konce sezony 2022.

Absolutně na jistotu sází Suzuki. Další slavná japonská značka si nejprve zajistila autogram na smlouvě na následující dvě sezony od Alexe Rinse. Po něm minulý týden přibyl i podpis jeho krajana ze Španělska Joana Mira.

Ducati má pět uchazečů

Z "velké čtyřky" tak zůstávají volná řidítka už jen u Ducati. Italská stáj si díky největšímu počtu satelitních týmů může vybírat z celé řady talentovaných jezdců. Stávající dvojice Andrea Dovizioso a Danilo Petrucci tak bude muset obhájit svoje místo před několika rivaly.

Komentář: Kája Padaja? Abraham mohl závodit lépe, ale posměváčkové ať se chytí za nos Komentář: Kája Padaja? Abraham mohl závodit lépe, ale posměváčkové ať se chytí za nos Čtěte zde

"V našem hledáčku jsou Jack Miller a Francesco Bagnaia z týmu Pramac i Johann Zarco z Avintie," uvedl pro Autosport boss Ducati Paolo Ciabatti. Chráněnec boloňské továrny Zarco před sezonou na poslední chvíli nahradil Karla Abrahama, byť měl český závodník i na letošní rok platný kontrakt.

Na šest uzavírá počet jezdců s jistotou místa v MotoGP Anno Domini 2021 Zarcův týmový kolega Esteve Rabat, jenž má u Avintie kontrakt i na příští rok. Všichni ostatní musí o své smlouvy bojovat na trati.

Otázkou je, kdy k tomu dostanou příležitost, protože i pořádání srpnové Velké ceny České republiky v Brně je na vážkách. Jihomoravský kraj a město Brno se totiž obrátily na Ústřední krizový štáb ČR s dotazem, zda si s ohledem na pandemii koronaviru dovede představit srpnové konání podniku mistrovství světa. Jasno má být do konce května.

reklama