reklama

Krize je krize. Ani Němci letos nemají na závod formule 1

Závody formule 1 v Německu bývají plné dramatických okamžiků, letos ovšem tato Grand Prix z kalendáře vypadla. Závody formule 1 v Německu bývají plné dramatických okamžiků, letos ovšem tato Grand Prix z kalendáře vypadla. autor: ČTK
I když mají němečtí piloti na svém kontě druhý největší počet titulů mistrů světa formule 1, poprvé od roku 1960 se na území jejich vlasti nejede Velká cena.

Berlín - I když mají němečtí piloti na svém kontě druhý největší počet titulů mistrů světa formule 1, poprvé od roku 1960 se na území jejich vlasti nejede Velká cena.

Německý závod byl sice v původním kalendáři na sezonu 2015 vypsán na tento víkend, ale ani dohromady 11 titulů Michaela Schumachera a Sebastiana Vettela nedokázalo "přilákat" tolik peněz, aby se na Nürburgringu mohlo závodit.

Ze dvou závodů nezbyl žádný

Naši západní sousedé přitom ještě v minulém tisíciletí hravě zvládali pořádat hned dva závody. Na Hockenheimringu se jela "klasická" německá Grand Prix a Nürburgring hostil Velkou cenu Evropy. Evropy proto, že v F1 není možné pořádat dva závody pod stejným jménem, byť na území jednoho státu.

Jenže s prvním koncem kariéry Michaela Schumachera roku 2006 ta největší vlna zájmu opadla a Hockenheim s Nürburgringem se začaly v pořadatelství střídat.

Hned první "střídačka" se ovšem neobešla bez komplikací, protože uražení pořadatelé z Hockenheimringu odmítli přepustit licenční práva na "pravou" VC Německa své konkurenci, takže už tehdy tento závod v kalendáři absentoval. Jenže na rozdíl od letošního roku se pod hradem Nürburgem jela evropská Grand Prix.

Od roku 2008 se všechny spory urovnaly a v pravidelném rytmu se střídaly dva slavné okruhy. Tedy vlastně dvě variace na slavné okruhy, protože Hockenheimring je už od roku 2002 zkrácen o více než dva kilometry a slavné skoro 26kilometrové "Zelené peklo" Nordschleiefe by bylo na dnešní monoposty formule 1 až moc velké riziko.

Hockenheimring s patrnými pozůstatky původní dlouhé trati v lese:

„Zelené peklo“ střídá majitele

Jenže právě kolem prodeje Nürburgringu i s Nordschleiefe sloužící jako testovací trať automobilek a oblíbené výletní místo amatérských závodníků při dnech otevřených dveří i místo konání řady regulérních závodů včetně letošní premiéry MS cestovních vozů (WTCC) se všechno zamotalo. Loni v březnu koupila okruh německá firma Capricorn, údajně za 77 milionů eur (asi 2 miliardy korun). Jenže už o sedm měsíců se stal majoritním akcionářem ruský byznysmen Viktor Charitonin.

Zmatky kolem majitele, stále vyšší požadavky Bernie Ecclestona a loňský prodělek závodu na Hockeheimu v řádech milionů eur vyústily v to, že ani s jednou z německých tratí se bossovi F1 nepodařilo uzavřít smlouvu a letos zůstává země dvou ze čtyř nejúspěšnějších pilotů všech dob bez své Velké ceny.

Ale smutnit mohou Němci jen letos, napřesrok už se svého závodu zase dočkají. V kalendáři na sezonu 2016 se u data 31. červenec skví kolonka "Grand Prix Německa". A pořadatelé z Hockeneimu hlásí, že tentokrát mají veškeré finanční zajištění nutné pro jeho pořádání.

reklama